Bygg din egen Content Management System ( CMS ) vil tillate deg å implementere tusenvis av nettsteder og intranett . Tilpasse slike nettsteder og innhold systemer vil ikke bare være enkelt og raskt , men kan også gjøres ved hjelp av lett tilgjengelige verktøy som PHP. Siden en CMS bruker en designprosess som støttes av objektorientert programmering , kan koden holdes ryddig og ryddig ved bunting det sammen i filer som kalles klasser. Gjenstander eller forekomster av disse klassene blir deretter opprettet etter behov. Klasser og dermed opptre som skissene for tilfeller som gjør det mulig å designe et stort antall systemer med minimal kode etterpå . Instruksjoner
en
Lag en database . Dette er hvor all logikk og data vil bli lagret. En slik database vil omfatte å sette opp en kundes bord og annen informasjon. Ved hjelp av en database vil hjelpe deg å organisere informasjon logisk, raskt få tilgang til den, manipulere og endre det når det trengs og automatisere vanlige oppgaver lettere .
2
Lag en klasse for tilgang til databasen . En slik klasse vil fortelle programmet for å hente data og komponenter fra et system komponent og gi tilgang til det . Eksempelet nedenfor viser funksjonell tilnærming i å bruke en slik klasse : en
Klasse: DbConnector //Formål: Koble til en database , MySQL
require_once ' SystemComponent.php '; klasse DbConnector strekker SystemComponent {
inkludere variabler her } funksjon DbConnector ( ) {
$ user = $ innstillinger [' dbusername '] , $ pass = $ innstillinger [' dbpassword '] ;} funksjon spørring ( ) {
koden går her } funksjon fetchArray ( ) {
koden går her } funksjon close () { mysql_close (); }
koden ovenfor viser de viktigste deler av databasen og hvordan du kobler til og hente data fra den.
3
Opprett en validator klasse for sikkerhet. En validator klasse sjekker for feil i brukerundersøkelser og vil enten vise en feil eller at en bruker login om det er trygt og riktig . Et eksempel på en slik klasse skrevet i PHP er vist nedenfor : < ? Phprequire_once ' SystemComponent.php '; klasse Validator strekker SystemComponent {
VAR $ feil ;} >
ovennevnte koden lagrer en liste over feilmeldinger.
4
Skriv en klasse for å sikre området. Funksjonen for å gjøre dette er vist nedenfor :
Funksjon logg ( ) {
session_start ( ) Header ( "cache -control : private" ); }
funksjon utlogging ( ) {
usatt ( $ this - > userdata ) ; session_destroy (); exit ( ) ;}
5
Lag grensesnittet design. Dette er grafisk del av området med påloggingsinformasjonen samt annen tilleggsinformasjon som regel vises på hjemmesiden.
6
Lag hjelp og dokumentasjon for at systemet skal løse de vanligste oppgavene en bruker vil må utføre .