Den " pygame " modulen tillater Python programmerere å lage egen tekst med unike fonter , farger og størrelser . Den nøyaktige bredden av en slik tekst kan deretter måles ved hjelp av noen av Python integrerte funksjoner , inkludert " get_rect " og tuppel . Oppnå alt dette første innebærer å sette opp en ramme , som dekker rammen med et lerret , og deretter gjengi teksten på rammen . Instruksjoner
en
Import av " pygame " modul : en
import pygame
2
Lag en farge tuppel for teksten din bakgrunn ved å bruke RGB-verdier og lagre det i en variabel : en
orange = ( 255,165,0 )
3
Setup en ramme for teksten ved hjelp av " display.set_mode "-metoden fra pygame modul . Gi det ( x , y ) , hvor x er rammens høyde og y er rammens bredde : en
ramme = pygame.display.set_mode ( 400100 )
4
Dekk ramme med et lerret som er like stort som rammen ved å bruke " overflaten" metoden kombinert med " screen.get_size "-metoden : en
lerretet = pygame.frame ( screen.get_size ( ) )
5
Fyll lerret med tidligere etablert farge ved hjelp av " fill "-metoden : en
canvas.fill ( oransje)
6
Setup tekstens skriften ved å bruke " font.SysFont " metoden. Husk at skriften du velger må allerede være installert på datamaskinen.
Text_font = pygame.font.SysFont (' Times New Toman ' , 30 )
7
Rendrer skrift på lerretet ved hjelp av " render " metoden. Kombiner det med en tekst setning , en boolean antialias verdi og tekstfarge. Oppbevar rendering i en variabel fordi du trenger å bruke den til å beregne tekstbredde : en
rendered_text = text_font ( " Python er veldig kul " , 1, ( 0 , 0 , 255 ) )
Side 8
Process den gjengitte tekst koordinater ved hjelp av " get_rect "-metoden :
text_coordinates = rendered_text.get_rect ( )
9
Beregn tekst bredde ved å bruke " ; tuppel " metoden på koordinatene variabel og begrense dens iterasjon til to : en
text_width = tuppel ( text_coordinates ) [ 2 ]
10
Print bredden : en
print " teksten bredde er " , text_width