I programmering du kan bruke looper for å sikre en gjentatt syklus av hendelser frem til en pause punktet er nådd . Et eksempel på dette ville være i et spill hvor en spiller forsøker å komme gjennom et nivå. Hvis de dør koden løkker dem tilbake til starten av nivå og de kan forsøke igjen inntil de når enden , noe som ville være bruddpunktet . Mens koden i sløyfen er forskjellig for hver situasjon starten og slutten av koden er de samme. Instruksjoner
en
Type " Mens true" i starten av koden din . Dette betyr at sløyfen vil skje før en hendelse inntreffer som bryter opp loopen .
2
Skriv inn programkode. Dette kommer til å endre avhengig av hva du vil skal skje i sløyfen din , men nok til å si , bør alt du ønsker å sløyfe plasseres etter "Mens sanne " statement.
3
Type " Hvis " etter koden din . "Hvis" statement er det som vil avgjøre bruddet i loopen din . For eksempel, hvis du skriver " Hvis raw_input ( " Continue ( ja /nei) ? ") ==" No ": break " som betyr at hvis noen velger "Nei" når vises "Fortsett ? " sløyfen vil bli avsluttet. Hvis du ikke angir en hvis setningen løkken vil fortsette på ubestemt tid .