Python Turtle er en datamaskin modul utviklet for å hjelpe barn lære å programmere i Python . Den har en markør kjent som en " skilpadde ", plassert på et kartesisk flyet. Ved hjelp av ulike moduler kommandoer , kan et barn få skilpadden gå fremover , bakover , i en sirkel , eller i en annen retning . Hun kan faktisk skape noen form eller objekt hvis hun vet hvilke kommandoer du bruker og hvordan du bruker dem . Instruksjoner
en
Import av " turtle" modul : en
import skilpadde
Skilpadden vil vises på x = 0 og y = 0 koordinat for skilpadde . grid
2
Endre turtle startposisjon ved hjelp av setpos funksjon:
turtle.setpos ( x , y )
Erstatt x med ønsket x - . koordinat og y med ønsket y - koordinat
3
Slå skilpadden så det er parallell til linjen du ønsker å gjøre ved hjelp av høyre funksjon : en
turtle.right ( x )
Erstatt x med antall grader det vil ta å nå den retningen . Hvis du ønsker skilpadden å tegne en nedadgående linje, for eksempel, deretter erstatte x med 180 . Likeledes , hvis du ønsker skilpadden å tegne en rett -vendt linje, deretter erstatte x med 90
4
Tegn en rett linje ved å flytte skilpadde via fremover kommandoen : .
< p> turtle.forward ( x )
Erstatt x med avstanden i piksler som du ønsker den rette linjen skal være.