Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Hvordan Make a Wish spill
    Hvis du er interessert i å lære hvordan å programmere, kan en morsom første prosjekt være å lage et enkelt spill . For eksempel kan du lage et spill som rett og slett ber brukeren om å gjøre et ønske og trykker på en tast . Programmet kan da bestemme seg for å kommentere ønske, noe som gir brukeren den forstand at de virkelig er i samspill med programmet. Denne typen program kan raskt skrevet i Python , som er veldig lett å plukke opp - og en utmerket språk for nybegynnere. Du trenger
    Python 3.2
    Vis flere instruksjoner
    en

    Åpne IDLE tekst editor som følger med Python nedlasting . IDLE teksteditor er funnet i Program Files - eller applikasjoner for Macintosh - i Python -katalogen. En tom kildekoden filen åpnes i IDLE tekst editor vinduet .
    2

    Skriv inn følgende linje på toppen av kildekoden filen . Denne linjen importerer "random " -modul , slik at du kan generere tilfeldige tall

    import tilfeldig
    3

    Skriv en uttalelse som skriver ut instruksjoner til spilleren, som dette. :

    print (' Vennligst ønsk deg :')
    4

    Skriv en uttalelse som samler innspill fra tastaturet og lagrer den i en variabel som heter " ønske ", som dette:

    ønsker = inngang ( )
    5

    Skriv en uttalelse som genererer et tilfeldig tall mellom 0 og 1 . Du kan øke dette senere , hvis du ønsker å legge til flere mulige svar fra ønskelisten spillet .

    RandomNumber = random.randint ( 0,1)
    6

    Skriv en uttalelse som bare statene ønske du skrev inn tidligere , slik:

    print (' Ditt ønske : " + ønske )
    7

    Skriv en" hvis "statement som tester verdien som ble tilfeldig generert . Hvis verdien er lik 0 , skrive ut en erklæring om at et ønske vil gå i oppfyllelse , slik som dette : en

    hvis randomNumber == 0 : en

    print (' ... vil gå i oppfyllelse ! ')
    8

    Skriv en " annet " statement som oppstår når verdien ikke er lik null , noe som resulterer i et ønske som ikke går i oppfyllelse

    annet : .

    print (' ... ikke vil gå i oppfyllelse . ')
    9

    Kjør programmet ved å trykke på "F5 " tasten. Spill spillet selv ved å legge inn et ønske. Et eksempel på program utgang er vist nedenfor :

    lage et ønske : en

    jeg ønsker meg en million dollar

    ønske: Jeg skulle ønske for en million dollar

    ... vil ikke gå i oppfyllelse .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan du vil sortere etternavnene Alfabetisk i Python…
    ·Eksempler på Python XML Processing 
    ·Python Keyboard Opplæring 
    ·Hvordan lage en fil i Python 
    ·Hvordan lage en 2D Dynamic Array av strenger i Python 
    ·Hvordan lage en Python Conversation 
    ·Hvordan gjøre hvis-så Uttalelsene i Python 
    ·Slik fjerner et enkelt tegn i en streng i Python 
    ·Hvordan Påberope Python Script Fra Terminal 
    ·Slik leser du i Tab -separert tekst Python 
      Anbefalte artikler
    ·Slik gjenoppretter LNK filer 
    ·Hvordan feilsøke C + + Tags 
    ·Hvor å Åpen JPanel i Java 
    ·Hvordan bruke OPL 
    ·VBA-kode Struktur 
    ·Slik endrer musepekeren i Visual Basic 6 
    ·Hvordan setter jeg Delprosjektene i NetBeans 
    ·Slik konverterer Unicode til ANSI Vb 
    ·Hvordan få tilgang Delskjema data 
    ·MySQL Java Tutorial 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/