programmerere bruke Python som en generell skriptspråk for desktop og web- applikasjoner. En av grunnene til dette er Python omfattende samling av nyttige og intuitive biblioteker som automatiserer vanlige oppgaver og operasjoner. Den Tkinter biblioteket gjør dette ved å tilby et grensesnitt for Graphical User Interface ( GUI ) gjennomføring. Gjennom Tkinter , kan en programmerer kontrollere utseendet på musepekeren i et Python- program er hva du trenger
Text Editor
Python tolk
Vis flere instruksjoner
en
Få en markør fil ( som regel " . ico " eller ". strømforhold " filer ) og lagre det . Dette bildet kan være alt fra et bilde du oppretter en gratis markør lastet ned fra Internett , for eksempel fra Open markør Library. Python kan bruke disse bildene som pekere . Lagre bildet i katalogen der skriptet skal bo.
2
Lag et vindu og knapp gjennom Python Tkinter biblioteket. I en tekst editor , skriv inn følgende kode :
# /usr /bin /python
fra Tkinter import *
root = Tk ( )
< p ! > b = Button (root , text = " markøren " )
b.pack ( )
root.mainloop ( )
Dette eksempelet kode oppretter en hovedvinduet , som inneholder en knapp med teksten " markøren " på den. Knappen gjør ikke noe på dette punktet .
3
Endre knappen for å endre markøren til den egendefinerte markøren når musen beveges over det. Foreløpig betyr " markøren "-knappen ingenting . Men ved å legge en ekstra parameter , " markøren ", en programmerer kan kontrollere hva musepekeren vises over knappen . I dette eksempelet , vil " markøren " argument angi en markør som heter " custom.cur " som ligger i samme mappe som gjeldende Python-skript .
B = Button (root , text = " markør" , markøren = " @ custom.cur " )