Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Python Eiendom Funksjon
    I objektorientert programmering ( OOP ) språk som Python , klasser og objekter er en integrert del av hvordan data er representert . En av de grunnleggende prinsippene for OOP er data integritet og datasikkerhet . Dette er svært viktig for et språk som Python som finnes i et stort utvalg av programvare og på nettet . En måte å opprettholde dataintegritet er å kontrollere hvordan objektet data samhandler med brukerne . Den "eiendom ( ) "-funksjonen i Python gjør nettopp det . Klasser og objekter i Python

    Fordi Python er et objekt - orientert språk , kan Python programmerere lage spesielle typer datatyper ved å skape "klasser ". Klassene er skissene som definerer den interne strukturen og oppførselen til et objekt. Etter å ha skrevet en klasse , kan en programmerer " instantiate " (eller opprette en forekomst av ) et objekt . Følgende eksempel viser en grunnleggende klasse og en instans av et objekt av klassen

    >>> klassen Basic: . //Class navn

    . . . def __ init__ (egen ) : //initialiserer funksjon kalt implisitt når objektet er instansiert

    . . . self.x = 4 //local data medlem

    . . . def skrive ( ) : //medlem metoden

    . . . print " Hello"

    >>> f = Basic ( ) //f representerer nå en " Basic" objekt
    Beskytte data
    < p > Enhver gjenstand laget fra " Basic "-klassen vil inneholde et dataelement "x " som skal inneholde heltall fire . En programmerer jobber med en grunnleggende objekt kan få tilgang til data i x med " . " operatør , som i dette eksemplet : en

    >>> fx

    4

    Imidlertid kan brukeren endre denne verdien når som helst , akkurat som med alle andre variabel. Dette er kanskje ikke ønskelig i alle tilfeller , en klasse kan inneholde viktige data som brukerne ikke skal endres . I dette tilfellet , data medlemmer i Python har en Navnekonvensjonen å sette to understrek tegn før medlemmet navn for å forhindre en bruker fra å endre det : en

    >>> klassen Basic:
    < p> . . . def __ init__ (egen )

    . . . self.__x = 4 //private data medlem

    Getters og settere

    Dette skjuling av data fra innsyn er ofte beskrevet som " innkapsling ". Data skjult for brukeren tilgang kan kreve sporadisk manipulasjon , som i tilfeller der en bruker kan endre klasse informasjon , men bare innenfor visse rammer . I dette tilfellet omfatter den programmerer " Gan " og " settere ", som returnere verdien og sette verdien , henholdsvis. Getters bare returnere en verdi og settere endre verdien samtidig opprettholde dataenes integritet. Følgende eksempel viser utvalget får og sette funksjoner i et Python -klasse : en

    >>> klassen Basic:

    . . . def __ init__ ( KSF ) : en

    . . . self.__x = 4

    . . . def getX (egen ) : en

    . . . returnere self.__x

    . . . def setX (egen , newx ) : en

    . . . hvis newx > = 0 : en

    . . . selv. __x = newx
    "eiendom ( )" Metode

    Noen brukere anser det uhåndterlig for brukerne å ha tilgang til " f.getx ( ) "-metoden for hver eksempel dataene er nødvendig. Den " f.x " syntaks er vanligvis mer praktisk. Den "eiendom "-metoden gjør nettopp dette : det tillater programmereren å definere komme og sette metoder ( sammen med andre) og binde dem til enkel syntaks . Tar Basic klassen som et eksempel , vil "eiendom "-metoden forenkle brukernes tilgang til Grunndata : en

    . . . def getx (egen ) : en

    . . . returnere self.__x

    . . . def setx (egen , newx ) : en

    . . . hvis newx > = 0 : en

    . . . self.__x = newx

    . . . eiendom ( blir, setx ) //nå brukerne kan få __ x verdi med fx , og sett det med fx = i

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan redigere PYD filer 
    ·Hvordan sette opp prosjektbiblioteker i Python 
    ·Slik installerer Python 
    ·Hvordan Reverse en liste i Python 
    ·Slik konverterer til en streng i Python 
    ·Hva er en Python Directory 
    ·Timing en rutine i Python 
    ·Hvordan lage en streng i en nettadresse i Django 
    ·Hvordan lage en gjettelek hjelp Python 
    ·Python Structures 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan å generere Datoer i JSP 
    ·Slik forhåndsviser du en PHP File 
    ·Forskjellen mellom Algoritmer , pseudokode & Programmer…
    ·Hvordan Tegn en sirkel i Java 
    ·Apache Thrift PHP er Slow 
    ·Hvordan Hotlink hjelp FBML 
    ·Hvordan å gjengi en annen kontroller i Ruby 
    ·Visual Basic Standards 
    ·Slik bruker du en Matrix Roter i VB.NET 
    ·Hvordan oppdatere Syntax for MySQL 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/