De fleste innspill primitive og avledet klasser i programmeringsspråket Python avtale med konsollen innspill ved å kreve at brukeren trykker "Enter " for å få input videreformidlet til koden . Men det er ikke akseptabelt i applikasjoner (f.eks spill eller andre interaktive programmer ) hvor svarene må være kvikk og umiddelbar ; kravet om å trykke " Enter" etter hver kommando blir altfor tungvint i slike scenarier . Du kan skrive Python kode som leser hver tast så snart det blir trykket på tastaturet. Instruksjoner
en
Inkluder denne linjen i begynnelsen av Python -kode:
import Tkinter som tk
2
Lag en funksjon som behandler hvert tastetrykk hendelse når det skjer : en
def handleKeypress (event ) : en
pressedKey = event.char
print pressedKey
Bytt "print pressedKey " tråd med hva behandling program må gjelde for tastetrykk lese fra tastaturet.
3
etablere Tkinter bindinger som vil tillate programmet å behandle tastetrykk. Følgende eksempelkode , lagt til initialisering delen av Python-programmet , har det formålet : en
mainHandle = tk.Tk ( )
mainHandle.bind_all (' ' , handleKeypress )
mainHandle.withdraw ( )
mainHandle.mainloop ( )
Hver enkelt tastetrykk (derav kallet til " bind_all ( ) "-metoden ) vil føre til at " handleKeypress ( ) "-funksjonen skal kalles .