Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Python overstyring Base Class Method
    Python oppfører seg som en fullt funksjonell objektorientert programmeringsspråk ( OOP ) . For å dra nytte av OOP , må programmerere forstå begreper som klasser og arv . Ved hjelp av arv betyr å bygge klasser som bruker funksjonaliteten til flere grunnleggende klasser som en stiftelse. Denne praksisen inkluderer også muligheten for klasser å redefinere eldre klasser metoder for spesifikke bruksområder. Klasser i Python

    Klassene jobber som skissene for objekter, definere hva de gjør og hvordan de fungerer med andre objekter . Vanligvis ser en klasse erklæring som ligner på dette eksempelet : en

    klasse MyClass : en

    //class definition

    klasse definisjon er der programmerer legger ut hvilke handlinger et objekt kan gjøre, og hvilken informasjon det holder. En grunnleggende metoden for en klasse er " init " metoden, som bestemmer hva som skjer når et objekt av klassen blir opprettet:

    def __ init__ (egen ) : en

    self.x = 1

    self.y = 2

    Denne metoden i klassen MyClass vil sikre at hver MyClass Object har en x-og y-verdi , lik 1 og 2 , henholdsvis .

    Oppnådd klasser

    Noen klasser vil dele lignende funksjonalitet med andre klasser , men utvide den funksjonaliteten. For eksempel ta en klasse " Ball ", som kan representere en fotball ( i kode). Anta også at det eksisterer en klasse "kule " som representerer en enkelt sfære og inneholder radien ( r ) og en fremgangsmåte for å beregne overflatearealet ( Sarea ()) . I dette tilfellet er den eneste forskjellen mellom de to som klassen " Ball " trenger ekstra data å registrere farge. Derfor , i stedet for å skrive inn koden fra " Sphere " inn " Ball ", programmerer bare stammer Ball fra Sphere : en

    klasse Ball (Sphere ) : en

    Nå kan klassen Ball tilgang til noen metode eller data i klassen Sphere ( r , Sarea ( ) ) , og bruke den for seg selv) .
    overstyrer Base Metoder

    programmerer da kan ønske å sørge for at hver ball har en start farge sammen sin radius. The Sphere klassen ' " init "-funksjonen ser slik ut : en

    def __ init__ (egen ) : en

    self.r = 5

    Så hver Sphere objektet har en standard radius 5 . Klasse ball kan overstyre denne metoden ved å definere den i sin egen klasse. Så Ball " init "-metoden kan se slik ut : en

    def __ init__ (egen ) : en

    self.color = red

    Så nå Ball standard fargen vil være rød .
    Prioritet og bruke en Base Method

    Men fordi Ball " init " overstyrer base klassen " init ", base klassen " init " aldri utfører . Dette er nødvendig . I Python , kan det overordnede metoden kaller metoden er det overordnede som pari av utførelsen : en

    def __ init__ (egen ) : en

    Sphere.__init__ (egen )

    selv . color = red
    p Dette sikrer at basen initialisering oppstår , har den Ball en radius og en farge .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan begrense pålogginger i Python kode 
    ·Hvordan kjøre Python -koden 
    ·Hva er Erlang i Python 
    ·Hvordan lage Global navn i Python 
    ·Hvordan lage en kopi av et objekt med Python 
    ·Hvordan lage en Grading funksjon i Python 
    ·Slik konverterer en liste i et sett i Python 
    ·Slik konverterer til Logical i Python 
    ·Slik fjerner et enkelt tegn i en streng i Python 
    ·Hvordan få Sentrale verdier i Python 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan endre farger i Java med hendelser 
    ·Logisk indeksering i MATLAB 
    ·Slik bruker du en sak uttalelse i SQL 
    ·Hvordan skrive et PHP-skript som dynamisk bygger Excel …
    ·Hvordan bryte en streng i Delstrenger i Java 
    ·Hvordan returnere en transaksjon på Ruby Registrer 
    ·Hvordan å se IP-adresser i Java Kanaler 
    ·Hvordan skrive programmer i Visual Basic 
    ·Hvordan bruke Strekkodedata Trær 
    ·Køer og Stacks Forklart 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/