Python programmerere som ønsker å utvide sitt arbeid til spill og multimedia programmering trenger pygame . Et sett med cross-platform biblioteker , pygame moduler lette spill og multimedia utvikling ved å tilby ferdige objekter som punktgrafikk , rutenett og atferd som programmereren kan ringe og kontrollere. Pygame distribusjoner er tilgjengelig for de fleste operativsystemer , inkludert Mac OS X , og siden pygame bibliotekene er kryss- plattform, kan du lage spill som kjører på andre operativsystemer . Du trenger
Intel - utstyrt Mac datamaskin
OS X 10.3.9 eller høyere
Python 2.6 eller høyere
Internett-tilkobling
Vis flere instruksjoner
nedlastning og installasjon
1 Den elektroniske versjonen av dette spillet er et populært programmeringsspråk oppdrag .
Åpne terminal programmet , og bekrefter at du har Python versjon 2.6 eller høyere. På terminalen spørsmål, type " Python ". Resultatet skal se omtrent slik ut : en
My- MacBook -Pro : ~ pna1 $ python
Python 2.6.1 ( r261 : 67515 , 24 juni 2010 , 21:47:49 )
[ GCC 4.2.1 (Apple Inc. build 5646 ) ] på darwin
Type " hjelpe ", " copyright ", "kreditt" eller " lisens " for mer informasjon.
< p >>>>
Exit Python ved å skrive " exit ( )" på Python ledeteksten. Avslutt terminalen søknaden .
2 Last ned og installasjon tar litt tid .
Besøk pygame hjemmeside og laste ned pygame distribusjon passer for din versjon av OS X og Python . Dobbeltklikk på den nedlastede filen for å pakke den ut , deretter dobbeltklikke installasjonsprogrammet . Følg instruksjonene for å installere pygame .
3
Åpne terminal -vinduet . Initiere en Python sesjon ved å skrive " Python " på terminalen ledeteksten. Laste pygame biblioteker og moduler ved å skrive " Import pygame " i Python ledeteksten. Det skal se omtrent slik ut : en
My- MacBook -Pro : ~ pna1 $ python
Python 2.6.1 ( r261 : 67515 , 24 juni 2010 , 21:47:49 )
[ GCC 4.2.1 (Apple Inc. build 5646 ) ] om Darwin
Type " hjelp ", " copyright ", "kreditt" eller " lisens " for mer informasjon.
< p >>>> import pygame
>>>
4 Du har nå grønt lys for Python spillprogrammering .
Initialiser Python ved å skrive " Pygame.init ( )" på Python ledeteksten. Din terminal -vinduet skal se slik ut : en
>>> pygame.init ( )
( 6 , 0 )
>>>
Du er nå klar til bruk pygame i Python spill- programmering prosjekter .