Noe overraskende , software design og det handler om å programmere selv har vokst til å bli to nært beslektet, men tydelig atskilt oppgaver , i hvert fall i bedriften plass . Selv opptrer som en software designer krever erfaring som programmerer , i store prosjekter , ledelsen programvare designer vanligvis ikke skrive mye kode . Dette sagt , software design er en svært viktig jobb . Heldigvis finnes det mange verktøy tilgjengelig for software design som UML , eller Unified Modeling Language . UML er et verktøy utviklet for å hjelpe visuelt design software . Selv om programvaren er tilgjengelig for å skrive UML , papir og penn gjøre akkurat fine. Instruksjoner
en
Skriv ned de klasser som du trenger i din regnskapsprogrammer . Begynne med å skrive de klassene som vil definere dine data . Disse klassene vil vanligvis modellere virkelige objekter . For eksempel, siden du skriver regnskap programvare , må du kanskje klasser til modell transaksjoner , fakturaer eller lagervarer .
2
Skriv klassene ut en god avstand fra hverandre , og tegne et rektangel rundt hver.
3
Definer metodene eller atferd som hvert objekt trenger å ha inne i hver boks . For eksempel kan transaksjonen klassen trenger å vite hvordan å spare seg til en database . Nevn de metoder og skrive dem ned innsiden av rektangler.
4
Koble eventuelle relaterte metoder ved å tegne linjer mellom dem . Når du begynner å forholde klassene dine , kan det bli åpenbart at du trenger nye klasser for å megle samspillet mellom de andre. Trekke disse klassene som resten .