Datamaskiner la folk arbeide mer effektivt , og de gir timevis med underholdning , men datamaskiner trenger detaljerte instruksjoner for å fullføre en oppgave . Hver enhet fra mikrobølgeovnen til den bærbare datamaskinen trenger et dataprogram for å fungere . Programmer er laget ved å skrive instruksjoner på et språk som datamaskinen kan forstå. Skrive dine egne dataprogrammer tar tid , men du kan begynne med å lære noen grunnleggende programmering terminologi . Variabler
Du husker sikkert snakker om variabler i algebra eller geometri klasse, med den form for " x = 4 ". Dataprogrammering variabler fungerer akkurat som de gjorde i matte klassen . Du bruker en bokstav eller et navn å representere noen verdi . Denne prosessen kalles tilordne en variabel. Imidlertid er en variabel ikke begrenset til tallverdier. Variabler kan representere en rekke brev, navn eller instruksjoner. Ideen bak å bruke variabler er å spare tid . For eksempel , hvis du oppretter en variabel " Ansatte = Sue , Bob , Jane ", trenger du bare å liste opp de ansattes navn én gang. Fra da av kan du skrive " ansatte ", og maskinen vil forstå at du mener navnelisten . For mer om variabler , besøk Python hjemmeside og gå til sin Documentation delen.
Strings
I blandet opp verden av dataprogrammering, bokstaver , ord og symboler er ofte referert til som " strenger ". En streng er en serie tegn som representerer tekstlige data . Skillet mellom numeriske og tekstlig data er viktig fordi de fleste programmeringsspråk er pirkete om å blande to datatyper . Gå til Java Beginner å få mer informasjon om strenger .
Array
I programmering feltet , kan arrays peke på noe litt annerledes avhengig av hva dataspråket du bruker. Men generelt, refererer en matrise til en samling av data ordnet i kolonne skjema som du ville se på et regneark . Slå opp arrays på PHP hjemmeside for å se dem i aksjon .
Loops
Datamaskiner kan eliminere dagligdagse oppgaver , og programmering er en viktig del av det. Det er ikke nødvendig å skrive den samme koden gjentatte ganger . Du kan gjøre programmet gjenta visse instruksjoner ved hjelp av en " loop" . For å bruke en løkke på riktig måte, må du sette vilkårene for start og slutt sekvens. De " for" og " mens" looper er ofte funnet i moderne programmeringsspråk . Se hos Team Ten sin programmering introduksjon for å se hvordan looper arbeid
GUI
p Hvis du besøker nettsteder på dataprogrammering, til slutt, vil du kjøre over tre bokstaver : . "GUI . " GUI (uttales gooey ) er et akronym for grafisk brukergrensesnitt . Din nettleser er et godt eksempel på et GUI . En GUI gir brukeren et bilde -aktig måte å samhandle med et dataprogram . Source Forge har flere eksempler på GUI for deg å studere.