Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Ruby Programming >> Content
    Hvordan lese en String Fra Input og gjøre den om til Letters
    Et dataprogram , på sitt absolutt kjerne , er et sett med instruksjoner kombineres for å lage en enkel algoritme brukes til å løse et problem eller utvikle en funksjon . Heltall , flyter ( flyttall ) og strenger er tre av de mest grunnleggende elementer programmer bruker når du leser eller tolke innspill . Strings er en sekvens av bokstaver ; " eplet ", " x " og " 123abc " er alle eksempler på strenger . Lage et program som tar brukerens input, konverterer den til individuelle bokstaver eller tegn , og deretter sender resultatene krever en relativt enkel algoritme . Instruksjoner
    en

    Sett inn kode til brukeren om å skrive inn innspill. Bruk syntaks som utganger tekst på siden . Noen programmeringsspråk , som Ruby eller Python , anvender " puts " eller " print " for å sende ut teksten. Ved hjelp av Ruby som et eksempel : en

    setter "Vennligst skriv inn tekst: "
    2

    Gi en melding om at brukeren kan skrive inn data inn . Lag en variabel for å holde brukeren innspill , deretter opprette en variabel for å konvertere brukerens input til streng : en

    inngang = getsletters = input.chomp.to_s

    Ruby bruker "får " for å be for og få brukerundersøkelser . " Chomp " kutter av den nye linjen som opprettes når brukeren trykker " Enter". " to_s " konverterer brukerens input til en streng . "Input" og "brev " er variabler .
    3

    Skriv en linje som utganger strengen slik at brukeren kan lese tilbake deres innspill . Bruk en metode som ligner på " puts " eller " print " , deretter flette sammen "bokstaver " variabel : "." : En

    setter "Du skrev " + bokstaver + Online
    4

    Ring en metode for å skille strengen i individuelle bokstaver , deretter lage en matrise bestående av hver bokstav :

    list_letters = letters.split ( //)

    i ovennevnte kode , Ruby bruker " split" metode for å skille tegnene i " bokstaver " variable . . Ruby setter inn tegnene i en liste kalt " list_letters "
    5

    Opprett en ny variabel som du gjorde ovenfor , og deretter ringe en metode for å konvertere matrise til en streng. Hvis for eksempel en bruker navn John angitt hans navn inn i programmet, basert på koden ovenfor , vil Ruby konvertere navnet til en matrise som består av elementene "J ", " o ", " h ", og ». n" koden nedenfor konverterer array til en streng som brukeren kan lese : en

    list = list_letters.join ( " ,")

    komma i mellom parentes angir at programmet skal skille hver enkelt bokstav i strengen med komma
    6

    Output resultatene med "setter ", " print" eller lignende kode : .

    setter " teksten består av bokstavene :" " . " + liste + Online

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik importerer Ruby Klasser 
    ·Ulempene ved Ruby programmering 
    ·Slik installerer Gems fra kommandolinjen i Ruby 
    ·Hvordan Beat the Third Gym Leader Med Grovyle i Pokemon…
    ·Hvordan å feilsøke Ruby 
    ·Slik installerer du RubyGems 
    ·Hvordan bruke Raw SQL i Rails 
    ·Hvordan Ta en Array Verdi i Python 
    ·Hvordan Switch en Rails database til SQLite3 
    ·Hvordan sette opp Apache Med Rails 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan fikse tidsstempler Bruke AWK 
    ·Hvordan vise den første delen av avsnittet i PHP 
    ·Hvordan beregne total Minutes i SQL 
    ·VBS Script Kill Process 
    ·Hvordan erstatte negative heltall i en Python Array 
    ·Hvordan slette en pivottabell i VBA 
    ·Hvordan sørge for en inngang er et nummer i Java 
    ·Hvordan angi en port i PHP -koden til MySQL 
    ·Slik bygger du Java i Flash 
    ·Hvordan Bli med to strenger i PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/