| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Visual Basics Programming >> Content
    Sammenlign og kontrast ekstrem programmering av kasteprototyping?

    Ekstrem programmering av kastet prototyping kontra tradisjonell kastprototyping

    Mens både ekstrem programmering (XP) og tradisjonelle programvareutviklingsmetoder bruker kastprototyping, er de forskjellige i sin tilnærming og formål:

    Extreme Programming (XP) kastprototyping:

    * Formål: Primært brukt til leting og risikoredusering . XP fokuserer på hurtig iterasjon og tilbakemelding, så prototyper er bygget for å raskt utforske forskjellige løsninger, validere krav og identifisere potensielle problemer før de forplikter seg til en endelig design.

    * Kjennetegn:

    * Små, fokuserte prototyper: XP -prototyper er vanligvis scoped til spesifikke funksjonaliteter eller funksjoner, noe som gir rask utvikling og enkel iterasjon.

    * Brukerdrevet: XP oppfordrer til aktivt brukermedvirkning i prototypingsprosessen, og sikrer at prototypen adresserer virkelige brukerbehov og forventninger.

    * bygget med minimale ressurser: XP -prototyper opprettes ofte ved hjelp av lette verktøy og minimal koding, med fokus på å formidle funksjonalitet i stedet for polerte grensesnitt.

    * kastet etter fullføring: XP -prototyper tjener deres formål og blir deretter kastet, noe som gir plass til en mer raffinert og omfattende løsning i neste iterasjon.

    * fordeler:

    * Redusert risiko: Ved å utforske forskjellige løsninger tidlig, minimerer XP sjansen for betydelige designfeil eller tapte krav.

    * Forbedret kommunikasjon: Prototyper letter forståelse og kommunikasjon mellom utviklere og interessenter.

    * Forbedret brukertilfredshet: Brukerinvolvering i prototypingsprosessen fører til et mer brukersentrisk sluttprodukt.

    Tradisjonell kasteprototyping:

    * Formål: fokuserer på å validere designkonsepter og brukergrensesnitt (UI) elementer. Tradisjonell prototyping tar sikte på å demonstrere gjennomførbarheten av en spesifikk design eller brukergrensesnitt før du forplikter deg til full utvikling.

    * Kjennetegn:

    * Større omfang: Tradisjonelle prototyper kan omfatte en større del av det endelige systemet, inkludert komplekse UI -interaksjoner.

    * Design-fokusert: Det legges vekt på estetikk og brukeropplevelse, noe som fører til mer polerte prototyper.

    * Mer ressurskrevende: Tradisjonelle prototyper kan kreve mer utviklingstid og ressurser på grunn av deres mer omfattende omfang.

    * potensielt gjenbrukt: Mens de anses som kastet, kan komponenter i den tradisjonelle prototypen gjenbrukes i sluttproduktet.

    * fordeler:

    * Forbedret designkvalitet: Detaljert prototyping muliggjør grundig designutforskning og foredling.

    * Redusert omarbeiding: Ved å validere designkonsepter tidlig, reduseres risikoen for store designendringer senere i prosjektet.

    Nøkkelforskjeller:

    | Funksjon | XP Throwaway Prototyping | Tradisjonell kastprototyping |

    | --- | --- | --- |

    | Formål | Utforskning, risikoredusering | Design Validation, UI Exploration |

    | omfang | Liten, fokusert | Større, mer omfattende |

    | Brukerinvolvering | Høy | Moderat |

    | Ressurser | Minimal | Moderat til høy |

    | gjenbrukbarhet | Kassert | Potensielt gjenbrukbar |

    | Fokus | Funksjonalitet | Design, estetikk |

    Sammendrag:

    XP -kast -prototyping er en lett, iterativ tilnærming som brukes til tidlig utforskning og risikoredusering. Det prioriterer brukermedvirkning og rask tilbakemelding. Tradisjonell kastprototyping er mer fokusert på å validere designkonsepter og UI -elementer, noe som ofte resulterer i mer polerte og potensielt gjenbrukbare prototyper. Valget mellom de to avhenger av prosjektets spesifikke behov og utviklingsteamets tilnærming.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan skrive en klasse Kast med Visual Basic 
    ·Hvordan få tilgang til e-post med Visual Basic 
    ·Slik konverterer datoformat 
    ·Slik spiller en WAV -fil med DirectX Med Visual Basic 
    ·Hvordan forstår jeg Visual Basic bedre? 
    ·Hvordan bruke Logon Scripts sette Skrivere 
    ·Hvordan stoppe en Loop i VBA 
    ·Hvordan endrer jeg navn på flere filer med en dato hje…
    ·Hvordan Sammenlign Filattributter i VBS 
    ·Slik konverterer C Struktur til VBA 
      Anbefalte artikler
    ·Demonstrere en korrekt forståelse av mikroprosessoren …
    ·Sette inn Into Python Lister 
    ·Slik konverterer HTML til tekst i Java 
    ·Hvordan sette opp en EXE Switch 
    ·Hvordan skrive en OEM Report 
    ·Hvordan skrive ut uten linjeskift i Visual Basic 
    ·Hvordan bruke Apache ANT å ringe Java 
    ·Slik konverterer HTML til tekst PHP 
    ·Hvordan lage en snarvei på skrivebordet Ved hjelp av V…
    ·Hvor å Endre PLS programmering 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/