Xcode er en kraftig Integrated Development Environment som lar utviklere å lage komplekse applikasjoner for iPhone og iPad . Sammen med Cocoa nettverk, er Xcode kraftig nok til å lage hele mobile operativsystemer , for eksempel iOS. Xcode IDE leveres med Apple LLVM kompilator, en av de mest allsidige kompilatorer tilgjengelig i dag . Selv Xcode er i stand til å åpne databaser og lese fra dem , må du først er bibliotek under linken fasen av byggeprosessen . Du trenger
Xcode
SQLite
Vis flere instruksjoner
en
Åpen Xcode og åpne prosjektet .
2
Go til Xcode Prosjekt Navigator og velg "target " entry . Dette vil vise sammendrag informasjon . Gå til " Bygg faser " for å se den build informasjon.
3
Gå til Link Binary og bytte til Biblioteker delen for å se en liste over alle biblioteker som allerede inngår i prosjektet . Klikk på det lille "+ "-tegnet for å legge til et nytt bibliotek . Velg " libsqlite3.dylib " bibliotek og klikk " Legg til".
4
Legg til sqlite3.h filen til noen filer som bruker noen database definisjon , funksjon eller erklæring ved å legge til denne linjen på begynnelsen av filen:
# import " /usr/include/sqlite3.h "
5
Lag en peker -type variabel som peker til en forekomst av en sqlite3 struktur ved hjelp av denne koden : en
sqlite3 * emailsDB ;
6
Bruk " int sqlite3_open ( const char * filnavn , sqlite3 ** database); " funksjonen for å åpne en DB i Xcode . For eksempel vil denne koden åpner en database som heter " emails.db " i Dokumenter-mappen på en iPhone : en
const char * dbpath = [ DatabasePath UTF8String ], //konvertere bane til UTF - 8if ( sqlite3_open ( dbpath , og emailsDB ) == SQLITE_OK ) { //Vellykket åpnet database } else { //Kunne ikke åpne database }
streng som inneholder banen til databasen må konverteres til en UTF - 8 string før den kan brukes .