En GridView klasse objekt lar deg legge til en kontroll som ligner et regneark til programmet med søyler som representerer felt og rader som viser en rekord . Når du legger en GridView til prosjektet, kan du bruke noen av flere dusin forskjellige funksjoner og metoder for å importere data, så endre den i kontrollen og hvordan du vise det . Visuelle funksjoner
The GridView kontrollen har flere funksjoner som lar deg endre utseendet . Blant dem er en slags metode som du kan programmere til å tillate posten kolonner skal sorteres i stigende eller synkende rekkefølge , ved hjelp av én eller flere kolonner på en gang . Du kan også bruke funksjoner for å legge til eller fjerne andre kontroller til en GridView , for eksempel en tekstboks , en avmerkingsboks eller kommandoknapp. Dette gir ekstra fleksibilitet og funksjonalitet til GridView .
Data Binding
Den viktigste delen av en GridView er dataene du importerer inn i den. Ved hjelp av en metode som DataBind lar deg velge data fra en datakilde og binde den til kontrollen. Du kan bruke noe som datakilde , for eksempel poster i en database eller tekst felt i programmet. Binding av data til GridView synkroniserer data slik at du kan endre det videre i kontroll hvis nødvendig .
Data Manipulation
Etter importere data inn i en GridView , kan du bruke kontrollens manipulasjon funksjoner for å endre data . Den GridView klassen lar deg sette rader med data i en edit -modus, som lar brukeren endre på informasjonen i en valgt posten. Andre funksjoner lar deg slette informasjonen i kontrollgruppene eller barnet kontroller som tekstbokser og alternativknapper . Du kan også programmere funksjoner for å lagre og laste inn poster i GridView .
Custom Functions
Du kan programmere dine egne funksjoner som arbeider med en GridView kontroll. Du kan opprette funksjoner kun for bak kulissene- beregninger , for eksempel legge to kolonneverdiene sammen, eller funksjoner som reagerer på brukerinteraksjon , som å velge data eller endre størrelsen på kolonner. Du kan få og sette GridView eiendommer i din fungerer like godt . Du definerer disse brukerdefinerte funksjoner i klassen koden . Etter å ha laget disse funksjonene , kan du ringe dem fra andre deler av programmet.