Visual Basic 6.0 er et programmeringsspråk som lar deg lage et bredt spekter av visuelle programmer. Programmene kan variere fra nyttig statistikk sporing programvare til spill , for eksempel Tower Defense spill . Tower Defense-spill er spill der fiendene følger en bestemt bane . Du kan plassere tårnene langs denne stien som angripe og beseire fiender . Gjør din egen tårnet forsvaret spillet i Visual Basic 6.0 krever forståelse programmeringsspråket av Basic samt noen kunstneriske ferdigheter . Instruksjoner
en
Klikk på " Lag nytt prosjekt " for å åpne opp prosjektet etableringen menyen . Velg " New " fra hovedmenyen, velg " Standard EXE " og klikk " Åpne" for å åpne opp den første " Frame" av programmet. Tenk på dette først "Frame " din spillets meny .
2
Klikk på " Properties " vinduet nederst til høyre og klikk på " Back Color " for å åpne opp en farge alternativet . Velg den fargen du ønsker for din bakgrunn og velg " OK ". Endre noen av de andre alternativene , for eksempel grensen stil , utseende og navn.
3
Bruk tegneverktøy fra " Tegneverktøy "-menyen til høyre for å lage spillet menyen . Klikk på " Form" vinduet for å bruke disse verktøyene . Hvert verktøy fungerer på litt forskjellig, men vanligvis fungerer ved å venstre- klikke og dra for å lage din form.
4
Velg " Nytt skjema "-knappen fra " Form" -menyen for å opprette et nytt skjema . Endre alternativene i "Properties "-menyen og lage din første verden ved hjelp av tegneverktøy .
5
Tegn din bakgrunn fra en overhead perspektiv , inkludert bygningene i spillet, veiene dine fiender vil følge og enhver annen bakgrunnsinformasjon. Lag din menyen i spillet på samme måte , inkludert alle sine nødvendige grafikk.
6
Fortsett å lage dine verdener som bruker den samme metoden . Endre oppsettet av gatene i hver verden til å gjøre dem vanskeligere etter hvert som spillet utvikler seg. Legg til nye barrierer for bakgrunn og endre sin grunnleggende utseende å unngå å gjøre spillet kjedelig.
7
Bruk " Character " skapelsen modusen til å tegne figurene dine , inkludert dine tårn , prosjektiler , fiender og fiendtlige prosjektiler . Bruk samme tegneverktøy du brukte til å opprette bakgrunn. Lagre hvert tegn individuelt med et navn som er lett å huske.
8
Åpne "Code Editor " fra toppmenyen for å begynne å programmere handlingene til dine fiender og tårn. Bruk kommandoer som " Hvis /Så ", som fører til en bestemt handling skal vises hvis en viss verdi er oppfylt . For eksempel gi hver av dine fiender helse, med verdien av " H." Drepe dem ved å si " Hvis h = 0 deretter ødelegge enhet. "
9
Program hver av figurene dine bevegelser , helse og atferd og venstre -klikk på " Form" område for å plassere dem i spillet . Programmere sine bevegelser for å etterligne veiene du har laget i hver bakgrunn. Bruk " gjøre Loop " kommandoer for å bidra til å skape en løkke av fiender du må ødelegge før spillet slutter .
10
Lag dine spillkontroller ved å sette musen som markøren din , venstre klikk som måten å velge og legge tårnene , og høyreklikk for å slette dem . Gjør hver av tårnene verdt en annen sum penger og hver fiende gi deg en annen type penger .
11
Flytte til neste nivå ved å skape en seier tilstand . For eksempel kan du bruke en " Hvis /Så " statement å skape en tilstand av " hvis enemy_level = 0 deretter gå til å danne to . " Program en seier tilstand som dette for hvert nivå , flytte til neste nivå hver gang du vinner .