Ekte BASIC er et programmeringsspråk som stammer fra den opprinnelige BASIC programmeringsspråk. Det er egentlig det samme språket som originalen , men som har blitt oppgradert for moderne PC-maskiner . BASIC kan brukes til å skape en rekke programmer , inkludert visuell grafikk . En type grafikk du kan lage er en pinne figur . En pinne figur er laget av et sirkulært eller ovular hode , en felles vertikal linje for legemet , to linjer for armer og to linjer for bena. Du trenger
grafisk papir
Blyant
Eraser
Vis flere instruksjoner
en
Tegn din stick figur på grafisk papir , bruker viskelæret å fikse noen feil . Vurdere hvert punkt på grafen ett poeng på " X , Y" grid du vil bruke til å gjøre pinne figur .
2
Åpen Ekte BASIC og skriv " PROGRAM Stick Figure" å gi din pinne figur programmere en tittel . En annen tittel ville også fungere.
3
Skriv uttrykket " plot-linjer " for å starte strektegning prosess for hodet. Pick et utgangspunkt nær toppen av skjermen , for eksempel " 0,20 . " Bruk den grafiske papir som en guide.
4
Type første koordinere ned i en "X , Y " format . For eksempel, hvis utgangspunktet er seks poeng til høyre og 20 poeng opp , skriv " 6,20 " og følger det med et semikolon .
5
Type andre koordinat ved hjelp av samme metode , beveger seg over på den "X" koordinere så mye som er angitt med tegningen. For eksempel , hvis hodet kommer til å være 15 poeng bred , ville andre koordinat være " 21,20 ".
6
Sjekk din komplette programmering linje for å sørge for at det følger dette formatet: " TOMT LINJER 6,20 , 21 , 20 ". Trykk Enter for å gå til neste linje med programmering . Bruk samme type programmering for resten av linjene.
7
Lag vertikale linjer på endene av den opprinnelige linjen for å skape de sidene av hodet . Trekke fra " Y" koordinatene til grafen en linje nedover. For eksempel kan en vertikal linje som beveger seg nedover programmeres som " plot-linjer 6,20 ; . 6 , 10 "
8
Fullfør hodet ved å tegne en linje som forbinder de to nederste vertikale linjer . For eksempel, hvis slutten koordinater er " 6,10 " og " 15,10 " lage en linje av programmering som leser " plot-linjer 6,10 ; . 15 , 10 "
9
Opprett en vertikal linje nedover fra midten av stick figur hode ved å finne den halvveis i bunnen av hodet og trekke fra " Y" koordinere . Finn halvveis ved å trekke "Y" posisjoner av poengene dine, dele det med to og legge det til det laveste antallet . For eksempel vil halvveis " 6 " og "15 " være " 10.5. "
10
Finn halvveis på kroppen din linje og trekke to oppover skrå linjer for å skape armene . Lag en venstre arm ved å opprette et nytt punkt som trekker fra " X" og legger til " Y. " For eksempel vil opprette en åtte poeng skrå linje, kan du skrive inn " plot-linjer 10.5, 0 , 2.5, 8 ". Reversere retninger for en høyre arm .
11
Lag linjer nederst punktet på kroppen loddrett linje ved å lage nedover skrå linjer til venstre og høyre. Bruk samme metode som ovenfor , trekke fra "X" og " Y" koordinere å skape venstre ben og legge til "X " og trekke fra " Y" for å skape den rette .
12 < p> Type " end" og trykk enter for å lagre programmet . Skriv inn din programnavnet og trykk enter for å kjøre pinne figur tegneprogram. Vent til det å tegne bildet, noe som medførte at programmet vil ende .