Microsoft DirectX er et utvalg av teknologier som er utviklet for å kjøre og vise multimedia -rik Windows-programmer , for eksempel grafikk , video og 3D- animasjon . DirectX består av sikkerhets- og ytelse oppdateringer , sammen med funksjoner som kan nås av programmer som bruker DirectX API . DirectX støtter 2D-og 3D- grafikk, lyd og innspill. Direct Software Development Kit Pakken inkluderer : Direct3D , DirectInput , Windows Games Explorer og Utility verktøy og biblioteker . Instruksjoner
en
Last ned DirectX SDK fra Microsoft. Dobbeltklikk på den nedlastede filen for å starte installasjonen .
2
Klikk "Start " og deretter " Alle programmer". Velg " Visual Studio" å gå inn i Visual Studio IDE . Klikk på " Ny" og velg deretter "Project " for å opprette et nytt prosjekt . Velg " Visual Basic Project" og deretter " Windows-program " for å opprette en ny VB.Net program . Dobbeltklikk på det tomme området Form1
3
Input følgende referanser i form klasse i programmet : .
Importen Microsoft. DirectX
Importerer Microsoft. DirectX . Direct3D
Import Microsoft.DirectX.Direct3DX
Erklærer følgende variabler i skjemaet klasse :
Dim enheten som Direct3D.Device
Dim buffer Som VertextBuffer .
enheten variable avtaler med tegning og transformere aktiviteter
4
Lag din enhet ved hjelp av koden : en
Dim stede som ny PresentParameters
device = Ny enhet ( 0 , DeviceType.Hardware , Me.Handle , _
CreateFlags.SoftwareVertexProcessing , nåtid )
enheten objektet har fem parametere. Den første er den adapter indeksen , den andre en hvilken type enhet din , den tredje omhandler Windows hendelser , er den fjerde opsjon parametere. Den siste er en PresentParameters objekt
5
Draw med enheten i dagens form : .
Sub Form1 ( ByVal avsenderen som objekt , ByVal e Som System.EventArgs ) _
Handles Me.Load
device.Clear ( ClearFlags.Target , Color.Black , 0 , 0 )
End Sub