Lære å tegne en trekant i Visual Basic gir en forsiktig introduksjon til denne programmeringsspråk er 2 - D grafikk funksjoner. Den virtuelle objekt som gjør tegne figurer som trekanten mulig er Graphics objektet . Når du lærer å trekke linjer og fylte former som rektangler og trekanter , kan du lage figurer av vilkårlig kompleksitet i Visual Basic programmer. Bruk denne funksjonen til å lage programmer for digitale maleri , grafiske numeriske data og mange andre programmer som krever 2 - D grafikk . Instruksjoner
en
Klikk på " File" -menyen er " Ny" for å opprette en ny Visual Basic-prosjekt . Klikk på " Windows Form" element for å fortelle Visual Basic du vil lage et prosjekt som bruker grafikk. Visual Basic skaper en grunnleggende prosjekt som du kan tilpasse til å tegne en trekant.
2
Dobbeltklikk UserForm som ser ut til å gå inn i programmering miljø . Klikk lengst til venstre drop- down listen ovenfor programmeringsvinduet og klikk " Form1 . " Klikk lengst til høyre nedtrekkslisten for å vise hendelsesfunksjonene som er medlemmer av " Form1 " objekt .
3
Klikk på " Paint" element for å fortelle Visual Basic du vil at den skal skape en tom funksjon som vil kjøre når Windows forteller at programmet skal male seg selv , som oppstår når skjemaet vises etter å ha blitt skjult, og også når programmet knyttet til skjemaet utføres.
4
Lim inn følgende programkoden inn i " Paint" funksjon . Dette programmet bruker " DrawLine "-funksjonen , også kalt en " metode ", av Graphics objektet for å tegne en linje på skjermen. Fordi en trekant består av tre linjer , bruker denne metoden til å tegne en trekant : en
e.Graphics.DrawLine ( Pens.Brown , New PointF ( 0.0f , 0.0f ) , New PointF ( 60.0F , 60,0 F ) )
5
Kjør programmet ved å trykke " F5 ". Skjemaet viser én linje er angitt i programmet. Avslutt kjøringen av programmet ved å klikke på skjemaets "X" -knappen. Visual Basic kommer du tilbake til ditt program notering .
6
Skriv eller lim inn følgende to uttalelser etter den første " DrawLine " statement. Disse uttalelsene trekke ytterligere to linjer , der hver linje er startpunktet det samme som den forrige linjen endepunkt. Den siste linjen er endepunkt kobles til den første linjen er startpunktet for å fullføre trekanten.
E.Graphics.DrawLine ( Pens.Brown , New PointF ( 60.0F , 60.0F ) , New PointF ( 180.0F , 60.0F ) )
e.Graphics.DrawLine ( Pens.Brown , New PointF ( 180.0F , 60.0F ) , New PointF ( 0.0f , 0.0f ) )
7
Kjør program som du gjorde i trinn 5 for å vise trekant.