En ActiveX-kontroll er en enhet med kode som du kan bruke lett. Dette bidrar til å gjøre felles funksjonalitet konsekvent og sparer koding tid . Du kan referere eller kode en eller flere DLL-filer i en ActiveX-komponent . ActiveX-komponenter er visuelle eller nonvisual . Imidlertid kan de nonvisual ActiveX-komponenter som du laster ned fra Internett har potensielt farlig kode i dem . Instruksjoner
en
Start et nytt Visual Basic-prosjekt ved å åpne " Visual Basic" og velge " File ", "New Project ". Velg " ActiveX Control" fra " New Project" -vinduet. Dette vil skape en ny , blank kontroll som kalles " UserControl1 . " Du står fritt til å endre navnet på kontrollen hva du vil. Begynn
2
legge koden til den nye ActiveX -prosjektet . Hvis du har en dll som du allerede har kodet , begynner å flytte klasser fra det programmet inn i nye klasser i ActiveX -prosjektet . Hvis du kommer til å være å kombinere funksjonalitet med en eller flere DLL-filer inn i dette prosjektet , kan du gå til menyen og velg " Prosjekt ", " Referanser . "
3
Bla gjennom de tilgjengelige referansene til du finner dll som du søker etter og klikk på boksen ved siden av den. Klikk " OK " for å lagre dll som en referanse i dette prosjektet .
4
Gjør din OCX kontroll ved å velge " File ", "Make " fra menyen . Ved siden av "Make " vil være navnet på prosjektet. Dette vil også være navnet på ActiveX OCX kontroll. Hvis prosjektet heter " mittprosjekt , " din kontroll vil være " MyProject.ocx . " Når du har valgt "Make ", kan du endre navnet på OCX-filen i "Make Project" -vinduet som åpnes neste .
5
Legg til din ActiveX-kontrollen til det nye prosjektet ved å velge " Project, " " Komponenter "fra menyen . Finn navnet på OCX-filen som du nettopp opprettet , og klikk på boksen ved siden av den. Klikk " OK " for å lagre endringene . Du vil se ActiveX-kontrollen dukker opp i " Toolbox" vinduet hvis du har det vinduet åpent . Du kan nå legge denne kontrollen i skjemaet og gjenbruke den samme kontrollen i andre programmer .