( " Models \\ \\ p1_wedge.fbx ");
aspectRatio = graphics.GraphicsDevice.Viewport.AspectRatio ;
Dette bruker gratis prøve modellen ». p1_wedge.fbx " leveres av Microsoft
7
Lim inn følgende kode fra Microsoft innenfor " Draw "-funksjon:
graphics.GraphicsDevice.Clear ( Color.CornflowerBlue ) ;
//Kopier alle foreldre forvandler
Matrix [ ] forvandler = new Matrix [ myModel.Bones.Count ]; .
myModel.CopyAbsoluteBoneTransformsTo ( transformer ) ;
< p> //Tegn modellen. En modell kan ha flere masker , så loop.
Foreach ( ModelMesh mesh i myModel.Meshes )
{
//Det er her mesh orientering er satt , som godt
//som vår kamera og projeksjon
foreach ( BasicEffect effekt i mesh.Effects )
{
effect.EnableDefaultLighting (); .
effect.World = forvandler [ mesh.ParentBone.Index ] *
Matrix.CreateRotationY ( modelRotation )
* Matrix.CreateTranslation ( modelPosition ) ;
effect.View = Matrix.CreateLookAt ( kameraposisjon , etter
Vector3.Zero , Vector3.Up ) ;
effect.Projection = Matrix.CreatePerspectiveFieldOfView (
MathHelper.ToRadians ( 45,0 f) , aspectRatio , etter
1.0f , 10000.0f ) ;
}
//Tegn mesh , ved hjelp av effektene nevnt over
mesh. . Draw ();
}
base.Draw ( gametime ) ;
8
Lim inn følgende kode fra Microsoft i Update -funksjonen :
< p> //Lar spillet å avslutte
if ( GamePad.GetState ( PlayerIndex.One ) . Buttons.Back ==
ButtonState.Pressed )
this.Exit ();
modelRotation + = ( float) gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds *
MathHelper.ToRadians ( 0.1F ) ,
base.Update ( gametime ) ;