Lese data fra en Universal Serial Bus ( USB) joystick eller minnepinne er mulig med Microsoft Visual Basic ( VB ) . Siden USB-enheter er selvstendig identifisere og plug-and -play -kompatibel, er et datasystem i stand til enkelt å gjenkjenne dem. Dette gjør skrive et lite stykke VB kode for å sende en pakke og hente data på USB-enheten lett. Å sende en pakke til havnen er nødvendig, da det vil oppdage tilstanden i porten og sende tilbake data som finnes på USB-enheten . Hvis det ikke er noen USB-enhet koblet til porten, og en feilmelding vises. Instruksjoner
en
Åpne en ny VB -fil.
2
Sett SendPacket funksjon . Skriv denne koden på toppen av din VB -fil : en
Funksjon SendPacket ( ByRef TxPacket Som PacketStructure ) Som PacketStructure
Dim lpResult Som Long
Dim RxPacket Som PacketStructure
3
Still mottakeren og enheten modell ved å sette inn denne koden på den femte linjen : en
TxPacket.Recipient = 8
TxPacket.DeviceModel = 18
4
Ring SendPacket funksjon i VB -koden. Skriv under kode som starter på den niende linje:
p Hvis 0 = DeviceIoControl ( hDevice , CTL_CODE_SEND_PACKET , TxPacket , etter
8 + TxPacket.Length , RxPacket , 8, lpResult , 0) Then
MsgBox " SendPacket funksjon mislyktes. Kan ikke hente USB data . "
Exit Function
End If
5
Ring tilbake dataene hentes med SendPacket funksjon. Plasser denne koden nederst i VB script : en
SendPacket = RxPacket
End Function
6
Sett inn USB joystick inn i datamaskinens USB- port
7
Utarbeide og gjennomføre VB script . Dataene hentes inn i programmets minne, som du kan bruke til andre programmering løsninger og behov .