Microsoft Visual Studio 2010 kommer med totalt fire forskjellige programmeringsspråk : Visual Basic, Visual C #, Visual C + + og Visual Web Developer . Av disse er Visual Basic den enkleste , som navnet tilsier, og så er det beste stedet å begynne for en utvikler nye til Visual Studio. Opprette en Visual Studio-programmet består av to forskjellige activities.First , må du tegne et brukergrensesnitt ved hjelp av pre -bygget Graphical User Interface ( GUI ) komponenter som kommer innebygd i Visual Studio. De fleste av disse komponentene se kjent for den gjennomsnittlige bruker . De består av statiske områder med tekst ( etiketter ) , tekstbokser for brukerundersøkelser og avmerkingsbokser og knapper for brukeren til å klikke . Noen er litt mer mystisk , men de er vanligvis reservert for avanserte oppgaver . Denne aktiviteten er den samme for alle språk i Visual Studio suite. Kode på det valgte språket (Basic , C # eller C + + ) er festet til GUI-komponenter via " events ". Disse hendelsene føre til at koden til å kjøre når den angitte situasjon oppstår i brukergrensesnittet , for eksempel klikke på en knapp , redigering av en tekstboks eller bestått av en viss tidsrom. Du trenger
Visual Studio
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Visual Basic . Siden dette er den enkleste språket , er det beste stedet å begynne. Klikk på " File" og " New Project" og sørg for å velge "Windows Forms Application ". Dette sikrer at du vil være i stand til å dra full nytte av " Visual " aspekt av " Visual Studio. "
Navn prosjektet "Microsoft Visual Programming Language Tutorial . "
Du vil bli presentert med et helt tomt vindu med tittelen " Form1 [Design ] . " Dette representerer brukergrensesnittet for programmet, og det er tomt fordi du ennå ikke har lagt til noen komponenter til det.
2
Klikk " Toolbox" og bla verktøykassen . Dette gjelder alle Visual Studio komponenter. Noen vil være mystisk , men de fleste bør være ganske innlysende : etiketter for å holde programmet tekst, er tekstfeltet for å holde brukeren tekst , knapper til å klikke og enda en nettleser for å holde webinnhold
3
Dra en etikett på den tomme form og slippe den der du ønsker det . Den vil ha teksten " Label1 . " Det er ganske kjedelig , så la oss fikse det med en gang: " . Properties" høyreklikk den og velg Et lite vindu vil åpne nederst til høyre på skjermen med en liste over mange innstillingene for etiketten. De fleste er for avanserte brukere og programmer , men du trenger bare å bekymre seg for to for de fleste oppgaver : " . Label1 " "navn" og " tekst", og begge inneholder
Navnet gir den komponenten et navn som du kan bruke i kodingen del av arbeidet for å referere til denne komponenten. Akkurat nå kan det virke enkelt å huske at dette er " Label1 ", men når du begynner å arbeide på større og mer komplekse programmer med dusinvis eller hundrevis av komponenter, vil det bli forvirrende , så får for vane å døpe komponentene tidlig. Endre " navn " eiendom til " GreetingLabel . " Det er vanligvis en god idé å holde den type komponent eller annet sted i navnet , og varsel, er områder IKKE tillatt innenfor navn (selv understreker " _" er ) .
Deretter endrer du "tekst" på etiketten slik at det står " Hva heter du ? " Det bør ikke være for vanskelig å gjette hva dette kommer til å gjøre, så snart du gjør endringen , vil teksten på etiketten på skjemaet endres for å lese " Hva heter du ? "
4 < p> Dra en " TextField " fra verktøykassen på søknaden din. Denne komponenten gir din bruker med et sted å skrive. Som etiketten , den har både et navn og tekst eiendom . La teksten eiendom blank denne gangen , siden du ikke ønsker å svare for brukeren, men det kan oppstå situasjoner der du vil at tekstfeltet for å ha en standard verdi. Imidlertid bør du gi den et navn , så den navnet " NameField . "
5
Dra en " Button" fra verktøykassen og slipp den på søknaden din. Igjen , det har et "navn " og " tekst " eiendom , og standard tekst , " Button1 , " er ganske elendig , så endre den til å lese "Hello ". Du bør også endre " navnet" egenskapen til noe sånt som " HelloButton . "
6
Dobbeltklikk på den nye knappen du la til. Dette vil skape en "on click " hendelse og ta deg til programmeringskode for den hendelsen. Her er hvor du faktisk skrive Visual Basic. Lim inn følgende i parentes av den "på klikk " hendelse : en
GreetingLabel.Text = "Hei " + NameField.Text + " . . Det er hyggelig å møte deg "
p Dette setter teksten til " GreetingLabel " komponent til å lese "Hello ", da navnet som brukeren ga i tekstfeltet , og " . det er hyggelig å møte deg . " Resultatet er at hvis brukeren skriver " Bob ", maskinen vil svare med : en
"Hello Bob Det er hyggelig å møte deg . ".
P Dette kan virke primitive, men det dekker alt det grunnleggende av Visual Studio programmering.