Visual Basic ( VB ) er et programmeringsspråk og utviklingsmiljø som Microsoft laget for å forenkle programmering for deres Windows-operativsystem . Blant Visual Basic er verktøyet sett er funksjoner for å lage og manipulere virtuelle 3D-objekter , som VB programmerere bruke til å lage simuleringer eller spill. En viktig fase av å skrive 3 -D spill med Visual Basic innebærer rotering, skalering og flytting av objekter i 3D- rom . Disse tre tiltakene er kollektivt kalt objekt transformasjoner . Gjør din egen 3D- spill i Visual Basic gir deg sjansen til å lage en dynamisk virtuell verden som passer dine interesser og design ideer . Du trenger
Visual Basic utviklingsmiljø
Vis flere instruksjoner
en
ned og spille en eller flere open- source (gratis ) 3 - D spill skrevet i Visual Basic, som NARC3D og Anthony Buttonz .
2
Skriv på papir under gameplay aspekter av spillet du ønsker å endre og de du ønsker å beholde. For eksempel kan du skrive " Dette shooter spillet ville være mer fornuftig i en Wild West innstilling." Eller , " Grafikken er realistisk , men begynnelsen nivåene er for lett . Spillere bør ikke komme til nivå to til å tjene 500 poeng. " Være så spesifikk som mulig i å skrive endringer du ønsker å se i spillet .
3
laste ned kildekoden for et av spillene du har spilt , deretter skrive ut hver av kildekoden filer med "Skriv ut" element av " File "-menyen i VB utviklingsmiljø . Les gjennom hver fil , betaler spesiell oppmerksomhet til noen kommentarer ( tekst demarked med singelen apostrof, - '- ) . Kommentarene bidra til å forklare spillets algoritmer .
4
Klikk på " File" -menyen er " Nytt prosjekt " element for å starte et nytt VB prosjekt. Skriv spillets kildekoden fra utskrifter du gjorde i forrige trinn . Denne undervisningen vil utdype din forståelse av spillets kildekoden ved å tvinge deg til å lese koden nøye.
5
Spill retyped spillet ved å trykke "F5 " i VB koding miljø . Hvis gameplay ikke gjør som du forventer , feilsøke det , begynner med å trykke på " Stopp "-knappen på verktøylinjen for å avslutte spillet. Sammenligne kildekoden du skrev med de originale utskrifter. Eventuelt trace ( dvs. utføre) programmet linje for linje ved å trykke " F8 ". Les utviklingen miljøets temaer for søkeordet "debugging " for å identifisere og rette feilene .
6
Slett en av kildefilene du skrev , så skriver du det fra hukommelsen . Referere til filens utskriften kun etter behov . Gjenta dette trinnet til du kan skrive filen uten å henvise til utskriften .
7
Gjenta forrige trinn for de resterende kildefilene i spillet . Dette vil gi en forståelse av spillets logikk som du kan bruke til å begynne å endre spillet .
8
Sorter listen du skrev i trinn 2 for å plassere de enkleste modifikasjoner på toppen av listen . Skriv inn koden implementere listen topp element. For eksempel , hvis elementet leser : "Gi Gorgon karakter bare 50 liv poeng ved spillets start, ikke 75 , " du kan erstatte " 75 " med " 50 " i setningen " Gorgon.LifePoints = 75 . "
9
spill endret spillet , og feilsøke det som nødvendig med Trinn 5 anvisninger.
10
Skriv kildekoden for de gjenværende elementene på endringen listen. Hvis den resulterende spillet fortsatt ligner den opprinnelige , skrive og programmere kilden for en ny liste over endringer .