Microsofts Visual Studio 2005 har vært et fast innslag i utvikling sirkler siden utgivelsen. Det er flere grunner til dette , blant annet kvaliteten og den høye kostnaden for oppgradering. Visual Basic 2005 var , og i enkelte kretser er fremdeles, det mest populære verktøyet inkludert i Visual Studio 2005, og med god grunn . Visual Basic er en perfekt programmeringsspråk for en nystartede koder for å lære å programmere og design spill med , fordi det er lett å bruke og fordi det introduserer koder til noen av de mer komplekse konsepter av saksbehandlingsfeil , ikke objekt -orientert , programmering . Hvis du er interessert i å lære objektorientert programmering, så Java vil trolig være et bedre språk å begynne med. Denne veiledningen tar sikte på å gi deg det grunnleggende om å lage et spill med Visual Basic 2005 . Du trenger
Visual Studio 2005
Kunnskap om vbasic
Vis flere instruksjoner
en
Outline spillet ditt. Dette er den mest grunnleggende trinn i spillet utforming og en av de viktigste. Akkurat som du ikke ville tenke på å bygge et hus uten noen form for blåkopi , ikke engang vurdere å prøve å designe et dataspill uten noen form for plan . Din plan bør inneholde hva slags spill du håper å skape , den grafiske stilen ( 2D eller 3D) og litt grunnleggende informasjon om brukergrensesnitt og kontroller.
2
Lag din karakter modeller , nivåer og andre kunst eiendeler . Du kan bruke hvilket som helst program som du liker for dette , faktisk, vil du sannsynligvis finne at noen programmer fungerer godt for figurmodeller men ikke så bra for å designe nivåer. Åpen kildekode og fri Blender er et godt valg for karakter modeller , og kan brukes til å designe nivåer. Selvfølgelig, det er mange andre alternativer, for eksempel Maya , og det er viktig at du prøver flere alternativer og bestemme hvilken du er mest komfortabel med.
3
Opprett en ny Visual Basic prosjekt i Visual Studio ved å velge " nytt prosjekt " fra filmenyen. Dette kan virke enkelt nok , men dette er den beste måten å kontrollere at installasjon av Visual Studio fungerer som den skal . Hvis det er noen feil , slå dem opp i Visual Studio hjelp dokumentasjon før du begynner å arbeide på spillet ditt , dette er veldig viktig, siden ignorerer eventuelle lanseringen feil kan ha flere negative effekter på programmet , inkludert ikke slik at det å kjøre skikkelig og ikke lagrer den riktig.
4
kode spillet ditt. Dette er lettere sagt enn gjort, men det eksakte innholdet i koden din og din koding stil vil variere basert på hva slags spill du prøver å gjøre . Hvis du sliter med vbasic selv eller Visual Studio , er det en rekke gode bøker trykt om emnet som kan være svært nyttig .