. Klasser gi programmer med gjenbrukbare, bærbar kode . Klassene er logiske deler av en applikasjoner. For eksempel er det anrop til en database og gjenfinning av tabelldata del av en data- klasse . Disse klassene kan brukes i andre deler av programmet , eller du kan bruke det i en helt annen software design . Selv om hver klasse er utformet etter dine spesifikasjoner, er det noen standard måter å lage en . NET class -fil. Instruksjoner
en
Åpne din . NET løsning. Høyreklikk løsningen navn og velg " New". Velg "Class" i menyvalgene . Skriv inn et navn for klassen din og klikk " Legg til". Velg " Ja" hvis du blir bedt om å legge til en " App_Code " katalog . En klasse blir opprettet i løsningen , og . NET konsollen viser den nye klassen filen .
2
Angi globale variabler på toppen av klassen din fil. Globale variabler begynne med " m_ »-prefikset. Den " m " står for medlem , og disse variablene anses medlemmer av klassen . Følgende kode er et eksempel på to medlem variabler : en
private int m_total ; private string m_Name ;
3
Lag klassen egenskaper som gjør at andre deler av koden din for å grensesnitt med klassen . Eiendommene er skapt ved hjelp av "bli " og " set " søkeord . Følgende kode gir en programmerbar delen av koden din for den totale og navn variabler som er opprettet i trinn to : en
offentlige streng CustomerName { set { m_Name = verdi ;} får {return m_Name ;} } public string CustomerTotal { satt { m_total = verdi ;} få {return m_total ;} }
4
Lag dine standardverdiene i klassen konstruktør . Klassen konstruktør er på toppen av koden , og er oppkalt samme verdi som klassen . Følgende kode setter kunden navn til " Joe " som standard hver gang klassen heter:
offentlig CustomerClass ( ) { m_Name = " Joe "; }
5
Lagre klassen din fil og bruke den i programvare-kode . Følgende kode viser deg hvordan du kan ringe en egendefinert klasse i programmet : en
CustomerClass cc = new CustomerClass ();