Utvikling av spill ved hjelp av Visual Basic består av flere steg . Det hjelper å skissere spillet på papir . Du kan deretter bygge og kode hver side en om gangen . Dette prosjektet vil være tidkrevende, og du bør tillate deg selv rikelig pauser i løpet av dagen eller selv sette den til side for flere dager om gangen . Du kan finne du trenger å relook på en eller flere deler av programmet flere ganger før spillet er fri for feil eller feil. Du trenger
Paper
blyanter /penner /tusjer
Visual Basic Express installert på en PC
Visual Studio.NET installert på en PC ( valgfritt )
Vis flere instruksjoner
Planlegging på papir
en
Skriv ned på papiret hva du vil at spillet skal inneholde . Døyt ned alle detaljer, inkludert evner og fargevalg . Bruk penner og markører som trengs for å hjelpe deg med å organisere . Gjør endringer som dine ideer utvikles .
2
Skriv ned på separate papirlapper instruksjonene du ønsker brukeren å ta. Start for eksempel med "Player lanserer programmet " og deretter " Beginning vises " og deretter " Player kan velge spillet nivå eller styret type."
3
Gjenta disse trinnene til du er ferdig med å kartlegge ut alle beslutninger spilleren gjør i spillet.
Coding
4
Åpne Visual Studio eller Visual Basic Express miljøet .
5
Klikk på " Create" ved siden av "Prosjekt" eller " Web Site" i øvre venstre hjørne på startsiden. Et nytt vindu åpnes . Velg " Windows Form Application " eller " Web Site" avhengig av dine behov . Skriv inn navnet på spillet i "Navn "-feltet og klikk " OK . " Et nytt vindu vises med en ny form for deg å begynne å bruke .
6
Klikk på "View " fra menyvalgene øverst og deretter " verktøykassen ". Klikk og dra eventuelle nødvendige gjenstander fra verktøykassen område til din tomt skjema på én skjerm om gangen . Hvis spillet vårt krever legge skjermer , klikk på " Solution Explorer "-fanen i nedre høyre på skjermen. Prosjektet vil vises som en mappe med alle de tilknyttede filer i et tre diagram under den. Høyreklikk på prosjektnavnet og klikk på " Legg til". Velg " Nytt element . " Klikk på samme type skjema du valgte for din første skjermbildet. En annen ny tomt skjema vises, og du kan begynne å jobbe på den nye skjermen .
7
Dobbeltklikk på hvert element du setter på nye skjemaer . En koding siden vises . Skriv inn all nødvendig kode for å gjøre de ulike delene av spillet ditt arbeid. Koden du sted vil være forskjellig for hvert spill .
8
Test programmet ved å trykke på "F5 " tasten for å kjøre programmet . Klikk på den røde "X" i øvre høyre hjørne av programmet som kjører for å gå tilbake til skjermene der du kan revidere koden din så mye du trenger å gjøre spillet fungere.
9
Lukk utviklermiljø .