Microsoft Visual Basic er en grunnleggende programmeringsspråk, ideelt for de som bare lære å programmere. Læringskurven på Visual Basic er ikke så bratt på andre koding språk , som hele programmet ikke trenger å bli generert ved hjelp av kode . Visual Basic gjør skaperen å montere en visuell representasjon av sitt program ved å plassere elementer, for eksempel tekstbokser , knapper og bilder , og deretter skrive kode bak kulissene for å drive elementene , i motsetning til andre språk hvor plassering av elementer må også være kodet. Du trenger
Visual Basic
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Visual Basic og klikk på "File " og deretter " Ny" for å begynne et nytt spillprosjekt , eller klikk på " File " og deretter " Åpne" for å fortsette å arbeide på et tidligere spillprosjekt .
2
Juster størrelsen på hovedvinduet i spillet. Størrelsen kan justeres ved å klikke på nedre høyre hjørne av vinduet deretter dra hjørnet før det er ønsket størrelse . Størrelsen kan også justeres numerisk ved å klikke på en del av spillet vinduet som ikke har et element på den, deretter justere høyden og bredden dimensjoner i elementet egenskaper vinduet.
3 < p> Sett visuelle elementer i spillet som trengs. For Tic Tac Toe , for eksempel, vil du ønsker 9 bildeblokker , i form av et tre med 3 rutenett . I tillegg vil du ønsker fire linjer , for å gjøre opp gitteret på Tic Tac Toe spill , og et par etiketter å holde styr på hvor mange spill har blitt vunnet av spiller 1 og hvor mange spill har blitt vunnet av spiller to .
4
Erklærer variabler for spillet ditt. Variabler deklarert som global kan brukes mellom alle vinduer i prosjektet , hvis spillet inneholder mer enn én. Variabler deklarert som lokale kan brukes mellom alle elementene i et enkelt vindu . Uanmeldte variabler kan ikke overføres mellom elementer . Enhver undeclared variabel som brukes i et element vil starte ut med en ikke - verdi som en streng , og en numerisk verdi på 0 .
5
Bruk arrays for å forenkle koding , sparer du skriver tid og gjøre spillet drives mer effektivt . Med Tic Tac Toe , for eksempel , kan en 3 x 3 matrise brukes. Når du sjekker for en vinner , kan sløyfer brukes med array til å teste alle mulige vinnende kombinasjoner i bare noen få linjer , mens det ville kreve betydelig flere linjer med kode hvis hver av de ni boksene hadde sin egen individuelt navngitt variabel.
6
kode handlingene dine visuelle elementer . Med Tic Tac Toe ville du ønsker å legge til kode for hver av bildet element er under "Klikk" handling , som ville se ut som " Row1Column1_Click ( ) " for å endre verdien av den tilsvarende variabel av den boksen til enten " X "eller" O " og for å endre bildet til et bilde av en X eller en O.