Opprett en futuristisk bygning i Illustrator ved å bruke en av programmets " Warp " verktøy til en boks objekt du oppretter med " Extrude "-kommandoen . Nøkkelen til dette prosjektet er å forstå en tilnærming til bygningsdesign at mange konsept designere bruker . Disse designere lage bygninger som vises futuristisk ved å kombinere kjente utseende arkitektur i nye eller uvanlige måter. Tenk deg for eksempel et gammelt egyptisk pyramide slått sammen med en moderne skyskraper eller en kinesisk pagode . For å hjelpe deg med å produsere ideer for dine egne bygninger lage lister over arkitektoniske stiler fra mange ulike tidsperioder og land . Instruksjoner
en
Klikk på " File" -menyen er " New "-kommandoen , og klikk "OK" for å godta standard parametere for et nytt lerret for din futuristisk bygning .
2
Klikk på verktøypaletten symbolet formet som et rektangel for å kjøre verktøyet for tegning rektangler , deretter dra på lerretet for å lage et rektangel i alle størrelser . Denne formen vil danne basis av bygningen.
3
Klikk på " Effects "-menyen , klikk deretter på " 3 - D" sub - menyen for å vise en liste over kommandoer for snu Illustrator er 2 - D figurer i 3D-objekter .
4
klikk på " Bevel "-kommandoen , og klikk på "Preview » i dialogboksen som vises . Illustrator vil vise en forhåndsvisning av en boks -lignende form som du kan forme med dialogboksen kontroller .
5
Dra kuben ikonet i dialogboksen øvre venstre hjørne for å orientere boksen på en måte du liker . Dra " Perspective " kontroll fra sin standard posisjon langt til venstre mot høyre. Når du drar , vil boksens kanter synes å konvergere som simulerer lineært perspektiv .
6
Dra " Extrude dybden" kontrollen til høyre for å øke boksens høyde . Dette gjør boksen ser ut som en bygning . Klikk " OK " for å fullføre bygningens viktigste form.
7
Klikk på " Object "-menyen , deretter " konvolutt forvrenge " for å vise en liste over kommandoer for fordreining eksisterende 3D-objekter .
8
Klikk på " Lag med mesh "-kommandoen , og klikk " OK" i dialogboksen som vises for å overlappe bygningen med en maske som har kontroll poeng du kan dra for å endre byggets form.
9
Klikk hvit pil -ikonet fra verktøypaletten for å kjøre " direkte valg "-verktøyet som lar deg endre vektor noder inkludert de av mesh stedene.
10
Klikk på en node på mesh du nettopp laget, dra musen til å flytte noden . Bygningen vil endre form i det området du dratt . Gjenta denne instruksjonen før bygget tar på den futuristiske formen du ønsker .