Golf er en sport med opprinnelse går tilbake århundrer. Reglene , klubber og spesielt ballene har endret seg betydelig gjennom årene . Det indre av en golfball kan være en interessant grafikk for prosjekter som et område som selger golfutstyr eller en artikkel om fysikken i golf. Mens du kan bare klippe en ball i to for å ta et bilde av tverrsnittet av kjernen, vil du sannsynligvis være bedre i stand til å vise og merke delene hvis du oppretter grafikk fra grunnen av i Illustrator . Målet er å produsere den gjennomsnittlige ball kjerne med et par lag . Instruksjoner
en
start Illustrator. Velg " File " fra menyen øverst og klikk " Ny". I dialogboksen som vises, skriver den bredden og høyden du ønsker for dokumentet og klikk " OK ".
2
Velg den " Ellipse " verktøy fra verktøylinjen . I alternativene på toppen, sette " Fyll" farge til hvit og " Stroke " farge til svart.
3
Hold nede "Shift "-tasten og dra ut en sirkel som vil danne utsiden av ballen .
4
Endre " Fyll" farge til svart. Hold nede "Shift " og "Alt" -tastene mens du drar ut en annen sirkel fra midten av det forrige. Du vil ha svart for å være nesten til kanten av ballen .
5
Change "Fyll " farge å lyse grønt . Hold nede "Shift " og "Alt" -tastene mens du drar ut en annen sirkel fra midten av det forrige. Dette bør være lenger borte fra den svarte kanten . Resultatet så langt er en grønn kjerne omgitt av et svart lag og en veldig tynn hvit ytre skall.
6
Velg den grønne delen. Velg " Edit" fra menyen øverst og velg "kopier ". Velg " Effect" fra menyen og velg " SVG Filter . " Fra alternativene , velger du " Woodgrain . "
7
Go til bunnen av " lag" -panelet og klikk på " New Layer. " Velg " Edit" fra menyen og velg " Lim inn i sted." Gå til alternativene øverst og redusere " Opacity " til 75 . Lagre arbeidet .