3D silhuetter er en teknikk som brukes i logo design og å lage presentasjoner . Mens Illustrator er 3D- verktøy er ikke så robust som en dedikert 3D- rendering pakken som Lightwave , de er mer enn tilstrekkelig for enkle ting , og konvertere et 2D- form til en 3D silhuett er rett om kompleksiteten nivået de var ment for . Instruksjoner
en
start Illustrator og skape silhuetten formen du ønsker å gjøre med tegneverktøy .
2
Velg formen du opprettet .
3
Klikk på " Effects " menyen og velg "3D " fra " Illustrator Effects " delen av det. Velg " Extrude & Bevel " fra undermenyen . Dette vil bringe opp 3D Extrude og Bezel -dialogen .
4
Klikk på " Preview " boksen på panelet, og klikk på "Flere alternativer"- knappen .
5
Begynn med å justere glidebryterne for Extrude Dybde , standard er 50 poeng . Du kan også justere plasseringen av objektet med de tre rotasjon boksene for å justere perspektivet , og leke med overflaten rendering. På dette punktet , er den beste måten å få det resultatet du ønsker å eksperimentere.