Adobe lagt til en enkel 3 -D rendering-motoren til Illustrator med CS2 , og denne motoren har vært uendret i brukergrensesnittet som de versjonene har steget. Disse verktøyene lar deg extrude tredimensjonale figurer fra 2 -D tegninger , og en ganske enkel test av hvordan du gjør dette på er å gjengi en betongblokk. Selv om ikke så kraftig som en dedikert rendering program som Lightwave eller Maya , er det ofte alt som trengs for enkle, grunnleggende vektorgrafikk for 2 -D -skjermer. Instruksjoner
en
Launch Illustrator med et tomt dokument .
2
Velg " rektangel "-verktøyet, og tegne et rektangel som er 120 poeng bred med 240 poeng høy . Gjør rektangelet 40 prosent svart for fyllfarge , og slå slaget til " Off".
3
Klikk på en tom del av kunsten bord , og sett fyllfarge til 15 prosent gul . Tegn to firkanter som er 90 poeng etter 90 poeng. Justere dem slik at nederste kant av den øverste plassen er 15 poeng over den øverste kanten av bunnen punkt. Med begge rutene valgt, klikker du på " Alignment "-verktøyet og horisontalt justere dem . Justering verktøyet kan bringes opp ved å klikke på lenken som sier " Align" på toppen av skjermen .
4
Type " Ctrl" + " G " for å gruppere de to gule firkanter , og deretter dra dem over den grå rektangelet du har gjort tidligere. Velg de grupperte firkanter og rektangel og deretter vertikalt og horisontalt justere dem . Du vil ha en grå firkant med to gule firkanter på toppen av det, gjør de grove trekkene til en konkret slagg blokk .
5
Klikk på en tom del av kunsten bord , og klikk deretter på en av de gule firkanter. Type " Ctrl" + "Shift " + "G " for å dele opp de gule firkanter.
6
Velg alle objektene , og klikk deretter på "Pathfinder " linken øverst på skjermen. Dette vil bringe opp Pathfinder paletten. Skriv inn "Shift " + "Ctrl " + " F9" hvis du ikke ser det. På Pathfinder paletten , vil det være flere små ikoner ordnet i rader . Den vi ønsker er den andre fra venstre i " Shape Modes ", som trekker fra forgrunnen figurer fra bakgrunnen former. Klikk på ikonet og begge de gule rutene vil forsvinne, slik hvite hull i det grå form.
7
Klikk på " Effects " menyen, og velg " 3 - D" fra Illustrator effekter delen av menyen . Deretter velger du " Extrude og Bevel . " Klikk på boksen som sier " Preview ".
8
Still " Extrude Depth" ( drop -down direkte under bildet av kuben ) til 120 poeng , det samme som de smale dimensjoner av den ytre rektangel. Du vil se programmet extrude dybde som du justere glidebryteren , slik at du kan finjustere utseendet .
9
Klikk "OK". Du vil nå ha en gjengitt betongblokk.