Tegning i Adobe Illustrator krever litt ekstra kunnskap og ferdigheter hvis du er vant til tegning i pixel - baserte programmer som Photoshop. Illustrator er et vektorbasert program som bruker matematisk opprettet linjer kalles Bezierkurver . Bezier-kurver til to punkter for å beskrive lengden av en linje, og deretter to retning håndtak er tilføyet for å skape en kurve . Illustrator gir en rekke verktøy som gjør det enkelt å justere linjene består av Bezier-kurver . Når du forstår hvordan disse verktøyene påvirker linjene , kan du lage matematiske illustrasjoner som bevarer sine opptredener bedre enn i pixel - baserte programmer . Instruksjoner
en
Velg " Pen" verktøyet.
2
Klikk i artboard og klikk på et nytt sted for å lage en rett linje .
3
Klikk og hold nede museknappen mens du drar lengden og retningen på tangentlinjene å lage kurver. Hold nede " Alt"-tasten for å endre kun én retning linje.
4
Velg " Direct Selection "-verktøyet. Klikk på en linje segment som du vil endre. Velg et forankringspunkt eller retning håndtaket . Dra punktet for å flytte det til et nytt sted . Dra tangentlinjen for å justere formen på kurven . Hold nede " Alt"-tasten for å endre kun én retning linje.
5
Velg en linje. Velg " Konverter Anchor Point "-verktøyet , som ligger under " Pen" verktøyet. Klikk på et punkt for å fjerne tangentlinjer fra en kurve og lage en rett linje . Klikk og dra fra det punktet for å lage en buet linje . Klikk på en retning linjen for å endre kun én retning linje.
6
Velg " Add Anchor Point "-verktøyet eller " Trekk Anchor Point "-verktøyet. Klikk på linjen med tillegget forankringspunkt verktøy for å legge til et nytt punkt. Klikk på et punkt med den trekker forankringspunkt verktøy for å fjerne et punkt fra linjen.