| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Hva er tradisjonell animasjon som ikke bruker programvare?
    Tradisjonell animasjon som ikke bruker programvare refererer til klassiske håndtegnede animasjonsteknikker som var utbredt før den utbredte adopsjonen av digitale verktøy. Dette innebærer å lage individuelle tegninger (kalt cels ) på gjennomsiktige ark, som deretter blir fotografert ramme etter ramme for å skape illusjonen av bevegelse.

    Her er en oversikt over nøkkelelementene:

    1. Tegning:

    * cel animasjon: Kunstnere tegner omhyggelig hver animasjonsramme på gjennomsiktige ark kalt CELS, ved hjelp av forskjellige tegneverktøy som blyanter, penner, maling eller til og med fargede blyanter.

    * bakgrunner: Separate artister skaper detaljert bakgrunn for hver scene, som ofte er malt på tyngre papir eller lerret.

    2. Kameraarbeid:

    * Rostrumkamera: Et spesialisert kamera brukes til å fotografere cels og bakgrunn i rekkefølge, og skape en serie individuelle rammer. Dette kameraet er montert på en solid plattform som gir mulighet for presis bevegelse og fokus.

    3. Timing og avstand:

    * animatører: Ved å bruke tradisjonelle teknikker planlegger animatører omhyggelig tidspunktet og avstanden til hver ramme for å oppnå ønsket bevegelse og flyt.

    4. Farge og blekk:

    * Inking: Når tegningene er fullført, blir de blekket med spesialiserte penner eller børster, og lager rene linjer og detaljer.

    * Maleri: Cels blir deretter malt med forskjellige farger, ofte ved hjelp av luftbørster, maling eller fargestoffer.

    5. Komposisjon:

    * multiplan kamera: Denne teknikken bruker en serie glassplater for å skape illusjonen av dybde ved å legge cels og bakgrunn på forskjellige avstander fra kameraet.

    6. Filmbehandling:

    * Filmstripe: De individuelle rammene blir deretter samlet på en filmstripe og behandles for å lage den endelige animasjonsfilmen.

    Noen kjente eksempler på tradisjonell håndtegnet animasjon:

    * Snow White and the Seven Dwarfs (1937): Disneys første animasjonsfilm i full lengde.

    * Fantasia (1940): En annen banebrytende Disney -film med forskjellige animerte segmenter.

    * Looney Tunes and Merrie Melodies (1930-1969): Warner Bros. ' Ikoniske serier med Bugs Bunny, Daffy Duck og andre elskede karakterer.

    * The Flintstones (1960-1966): En populær animert sitcom med den første familien av berggrunnen.

    * Akira (1988): En japansk animasjonsfilm kjent for sine slående visuelle og komplekse historiefortellinger.

    Mens digital animasjon har blitt den dominerende formen i dag, er tradisjonell håndtegnet animasjon fortsatt en verdsatt kunstform, verdsatt for sin unike estetiske og kunstneriske håndverk. Mange animatører bruker fremdeles tradisjonelle teknikker sammen med digitale verktøy, og kombinerer det beste fra begge verdener.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Blender 3D modellering Tutorial 
    ·Hvordan kommer jeg i gang i dataanimasjon 
    ·Hvordan slå en SWF Into en knapp med AS3 
    ·Hva slags datamaskin er best for å lage anime og slikt…
    ·Hvordan lage Animasjonsfilmer Med en nedlasting av prog…
    ·Slik sletter Adobe Updater 
    ·Slik konverterer Shockwave til MPEG 
    ·Historien om 3D dataanimasjon 
    ·Ulempene ved GIF animasjon 
    ·Hvilke tegneserier finner du på datamaskinen? 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan oppretter jeg flere Tempos i Guitar Pro 
    ·Hvordan komprimere en PDF Med CutePDF Pro 
    ·Hva indikerer stripen på PATA-kabler? 
    ·Hvor kan du ta imot formateringsalternativer for regnea…
    ·Slik publiserer iCal Online 
    ·Hvordan bli kvitt Junkfiles 
    ·Slik konverterer et Open Office dokument til Excel 
    ·Hvordan å validere et XSD File 
    ·Hvordan kan jeg Vis den Highlight markøren på rad i E…
    ·Hvordan lage din egen Playback Ringtone 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/