AS3 refererer til ActionScript funksjon i Flash CS3 er opprettet av Adobe. Opprette et videoklipp ved hjelp av tidslinjen i flash er ganske grei og enkel. Men prøver å lage et filmklipp med ActionScript krever noen ekstra skritt . Fordelen med å bruke ActionScript er at du har muligheten til å lage dynamisk innhold som svarer ikke til en forhåndsbestemt tidslinje av hendelser , men handlingene til brukeren . Denne prosessen gjør animasjonen mer engasjerende og aktiv for brukeren , i motsetning til å ha en passiv Flash video opplevelse. Du trenger
Computer
Adobe Flash CS3
Vis flere instruksjoner
en
Klikk på " Properties "-knappen i Flash CS3 søknaden kontrollpanelet .
2
Sett bredden og høyden av animasjon. For eksempel , hvis du ønsker en animasjon som er 200 av 300 piksler, skriv 200 i bredden boksen og 300 i høyden boksen .
3
Importer bildet inn i scenen du opprettet i trinn 2 , ved å dra elementet til "Library " og deretter dra elementet til scenen . Du kan også opprette egendefinerte objekter ved å bruke linje , sirkel og andre redigeringsverktøy .
4
Konverter objektet til et symbol slik at den kan endres i løpet av prosjektet. For å gjøre dette gå til "Endre "-menyen og velg Skriv inn et navn for å identifisere objektet i "Name :" " Konverter. " . Boks
5
Finn " trepunkt "egenskaper boksen. Hvis det ikke er synlig , klikk på " Avansert " for å vise de avanserte egenskapene . Velg " Eksporter til ActionScript " boksen . Skriv inn en klasse navn i " Class "-boksen. Trykk "OK" og vise den nyopprettede symbol. Symbolet er nå lagret i biblioteket , så slette objektet fra scenen din .
6
Klikk på tidslinjen din med høyre museknapp og skriv inn følgende kode inn i vinduet . Sørg for å erstatte " ClassName " i den niende tråd med klassen din navn skapt fra trinn fem .
Funksjon Main ( ) { //Legge mus hendelse til scenen vår ! Stage.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , AddCircle ) ;} Main ( ) ;
funksjon AddCircle ( e: MouseEvent ) : void { //Legge til en sirkel til stagevar newCircle : ClassName = new ClassName (); this.addChild ( newCircle ) ;
//Innstilling av sirkelens X og Y positionnewCircle.x = mouseX ; newCircle.y = mousey ;
//Innstilling sirkelens skala og alphanewCircle.scaleX = 0; newCircle.scaleY = 0 ;
newCircle.alpha = 0;
//Legge ENTER_FRAME hendelsen listenernewCircle.addEventListener ( Event.ENTER_FRAME , ZoomCircle ) ;}
funksjon ZoomCircle ( e: hendelse ) : void { //Å få klikket circlevar circleMC : MovieClip = MovieClip ( e.target ) ;
//inkrementering den scalecircleMC.scaleX + = 0,05 ; circleMC.scaleY + = 0,05 ;
//fading sirkel ut etter den når en viss sizeif ( circleMC.scaleX < 2 ) { circleMC.alpha + = .03 ;} else { circleMC.alpha - = .03 ;
//Stoppe inn ramme hendelse etter sirkel blir ( nesten) invisibleif ( circleMC.alpha < 0,1 ) { circleMC.removeEventListener ( Event.ENTER_FRAME , ZoomCircle ); } } }
7
Execute koden ved å trykke " CTRL + Enter ».