? 3D Studio Max har tillatt bruk av OpenGL siden de tidligste utgavene av sin modellering og animasjon programvareplattform. Som en grafikk -driveren, kan OpenGL for rask modellering av kompliserte objekter i 3D Studio Max, spesielt når disse objektene er basert på polygoner . Spørsmålet om hvorvidt en bruker skal kjøre 3D Studio Max i OpenGL er i stor grad avhengig av hva slags objekt blir utformet. Krav til maskinvare for OpenGL i 3D Studio Max
å kjøre 3D Studio Max med OpenGL -drivere på sin største effektivitet, må du bruke et datasystem satt opp primært for 3 - D design og Cad arbeide . Mens noen retail grafikkort med OpenGL-støtte kan kjøre programvaren , gir en kort bygget for arbeidsstasjon bruk deg de beste resultatene . En arbeidsstasjon grafikkort er bygget med stabilitet ved lavere skjerm bildefrekvens i tankene. Arbeidsstasjon grafikk kort har plugin funksjoner som er utformet spesielt for arbeid med modellering og animasjon programmer som 3D Studio Max, og de fremskynde beregningene som trengs for å vise høy polygon modeller .
Object Modeling resultatutvikling
visning av high- end modeller er der OpenGL skinner i 3D Studio max . OpenGL avkall på mange av de high- end bjeller og fløyter brukes med andre 3D Studio Max drivere, for eksempel viewport skygging og okklusjon . OpenGL konsentrerer seg i stedet på de visningsmodus mest brukte i design arbeid , for eksempel wireframe skjermer. Denne konsentrasjonen gir mulighet for raskere modell bevegelse i dine viewports , slik at du kan bruke mer tid på design og mindre tid på å flytte høy polygon gjenstander rundt i skjermen.
Ulemper til OpenGL i 3D Studio max
Mens oppgivelse av avanserte visningsmodier i synsfeltet fungerer til fordel for OpenGL i 3D Studio max, fungerer det også som en ulempe for animatører og modellbyggere på jakt etter mer detaljerte strukturerte design. OpenGL er en arbeidshest driver, beregnet for industri og mekanisk design som bruker enkle tekstur og belysning funksjoner i 3D Studio Max . Teksturering og rendering gjøres vanligvis med en tredjeparts program med 3D Studio Max brukt til modellering bare . Hvis brukeren er et spill designer som trenger å se teksturer og avansert belysning søknad på en modell , så OpenGL ikke kan levere disse funksjonene uten noen form for programvare plugin gjennomføring.
Hvem bør bruke OpenGL i 3D Studio max
OpenGL har enorme fordeler i forhold til andre sjåfører i 3D Studio max under visse vilkår . Hastigheten ved visning kompliserte objekter , kombinert med plugin funksjonalitet og enkel updatability fra en stor støtte fellesskapet gjør det svært nyttig for de 3D Studio Max brukere som kjører et design -basert databehandling arkitektur. For industriell design arbeid, er det jevnere og raskere for modellering . For animasjon og spill modellering , gjør mangelen på visuelle funksjoner OpenGL et komplisert valg.