Hvis du er interessert i å bruke reelle simuleringer for å drive en karakter i animasjonen , kan du bruke motion-capture animasjon i 3D Studio Max . En artist skaper tradisjonell animasjon ved å tegne flere rammer med ørsmå forskjeller mellom hvert bilde . For eksempel er en vandrende karakter trukket mange ganger , og i hvert bilde er bena omplasseres seg ørlite å simulere bevegelse . Ved hjelp av motion-capture -teknologi , kan bevegelsen bli spilt inn fra sensorer festet til en skuespillers kropp . Den resulterende datafil blir deretter innføres til en 3D Studio Max prosjekt og påført et tegn , slik at det beveger seg på samme måte som den aktør beveget i virkeligheten. Instruksjoner
en
Launch 3D Studio Max på datamaskinen. Åpne animasjonen prosjektet som inneholder tegnet du ønsker å bruke motion-capture effekt .
2
Velg tegnet i stedet ved å klikke på det.
3
Klikk på " Load File "-knappen i Motion panelet hvis du bruker en BIP eller STP motion - animasjon fil , og klikk deretter BIP eller STP -fil fra en mappe på datamaskinen . En dialogboks åpnes. Klikk på BIP eller STP -fil for å anvende sin motion - capture data til din karakter . Tegnet vil nå bli animert basert på motion - capture data du nettopp brukt.
4
Klikk på " Motion Capture " i Motion panelet hvis du bruker en BVH eller CSM motion - animasjon fil. Klikk på " Load Motion Capture File "-knappen . En dialogboks åpnes. Klikk på BVH eller CSM fil fra en mappe på datamaskinen for å velge og laste inn sine motion - capture data inn din karakter. Tegnet er nå animert basert på motion capture data du nettopp brukt.