The Bone verktøy i Adobe Flash CS5 inneholder nye funksjoner som kan være mye moro å leke med og gi forsterkede effekter til animasjonen. En av disse funksjonene er Spring effekt. Akkurat som navnet tilsier, kan denne effekten du legge til en fjær til animasjon bevegelser. En flott måte å demonstrere dette på er å tegne en enkel dykker , deretter bruke Spring effekt til å bevege beina og føttene. Instruksjoner
Tegning Diver
en
Launch Adobe Flash CS5 og lage en ny fil ved å velge " Ny" fra Fil-menyen .
2
Velg " ; Oval "fra Tool panel og trekke dykker hode ved å dra musepekeren over på siden. Standard farge er svart , noe som er tilstrekkelig for en grunnleggende tegning. Du kan endre farge etter ønske ved å klikke på " Fill Color "-ikonet i Tool -panelet .
3
Tegn en torso , to lår og to kalver ved hjelp av Ovalverktøy . Pass på at ovaler overlapper i skjøtene . Tegn to slanke ovaler for føttene slik at de ligner svømmeføtter. Det er ikke nødvendig å legge til flere funksjoner for denne opplæringen , men du kan lage din dykker mer realistisk ved å legge en scuba tank , armer , maske , etc.
Legge til Bones
4
Velg Bone verktøyet fra Tool -panelet . Plasser verktøyet over midten av hodet og dra den til undersiden av halsen . Slipp , men ikke flytte musen. Dette skaper en armatur . Klikk med musen på nytt, og dra den til bunnen av overkroppen . Igjen slipper museknappen men ikke flytte sin posisjon . Dette skaper en ny armatur koblet til først på en joint .
5
Klikk museknappen over bunnen av overkroppen og dra til den er midtstilt over høyre ben. Slipp museknappen . Dra verktøyet til kneet . Slipp og klikk med musen , drar den til ankelen. Slipp og klikk med musen på nytt , og dra det til slutten av flipper .
6
Gjenta metode for å trekke bein i venstre ben og fot . Du kan legge armene for å gjøre dykkeren så detaljert som du ønsker .
Legge Motion
7
Klikk markeringsverktøyet i Tool -panelet . Legg rigidness til hip bein ved å klikke på hver armatur som stammer fra midten av hoftene Her fjerner du "Aktiver " boksen i " Joint : Rotasjon " . Delen av Properties panelet
8
Klikk på fanen Tidslinje og velge hvilken som helst punkt i tidslinjen slik som det 20. ramme , ved å klikke på det. Dra føttene for å vise en sparker bevegelse. Klikk på en ramme lenger fram i tidslinjen , som for eksempel den 40. rammen , og deretter flytte føttene tilbake til sin opprinnelige posisjon. Trykk "Return " for å forhåndsvise animasjonen .
9
Klikk på høyre fot ankeret med markeringsverktøyet . Legg mer våren til foten ved å skrive " 90 " i styrke tekstfeltet i Spring delen av Properties panelet. Skriv " 20 " i Damping tekstfeltet . Gjenta dette for den venstre foten .
10
Klikk høyre kalv armatur . Skriv " 50 " i både styrke og Damping tekstfelt i Spring delen av Properties panelet. Gjenta dette for venstre leggen . Klikk hvert lår armatur gi sine våren en styrke for " 90 " og en Damping av " 20 ".
11
Trykk "Return " for å forhåndsvise animasjonen. Legg merke til at føttene våren betydelig mer enn de kalver og kalver våren mer enn lårene , simulere en svømmende bevegelse. Justere verdiene som ønsket. Du kan deretter legge til mer animasjon og eksperimentere med innstillingene.