Den " Particle Playground " effekt i Adobe After Effects er et verktøy som brukes til å lage flere objekter i et 3D-rom. Grunnleggende bruk av effekten kan lage ting som regn eller skyer , men det er mange muligheter. Hvis du har et objekt du ønsker å opprette flere titalls eller hundrevis av ganger , i stedet for å opprette et nytt lag for hvert objekt , kan du bruke " Particle Playground " effekt for å gjøre denne endringen umiddelbart. Instruksjoner
en
Legg til laget du vil ha flere forekomster av i "Lag "-vinduet . Ikke gjør noen justeringer i laget, fordi de ikke vil gjelde for de endelige partikkel animasjoner uansett. Du kan justere " Scale" hvis laget tar opp for mye av skjermen .
2
Høyreklikk i " Lag" -vinduet , og velg " New" og " Solid . " Trykk" OK " i pop - up-boksen , og en ny solid lag vises.
3
Skriv inn" Particle Playground "i" Effekter og Presets " ; vinduet. Dra og slipp effekten på " Solid " lag . Den solide fargen vil forsvinne i "Monitor "-vinduet og erstattes med en liten partikkel på skjermen.
4
Klikk på " Effects "-vinduet . Still partikkel til slik du vil at lag skal vises på skjermen. Juster " Cannon Controls ", " Grid Controls " og " Particle Exploder . " De " Cannon Controls " vil sette hvor mange partikler vises . De " Grid Controls " setter plasseringen av partiklene , og " Particle Exploder " setter retning og animasjon av partikkel.
5
Flytt tidslinjen navigatøren for å se hvordan partiklene beveger seg over skjermen. Trykk på " Render Play" -ikonet for å se et sanntids visning av partikkel bevegelser.
6
Klikk på " Source " i drop- down menyen . Velg den opprinnelige laget du har lagt til prosjektet. Nå er alle partikler vil bli erstattet med forekomster av laget du har valgt. For eksempel, hvis du hadde et bilde av en fugl , alle av partiklene nå vises som flygende fugler .