The Particle Playground effekt i "Adobe After Effects " skaper 3D partikler som beveger seg og justere basert på forhåndsdefinerte handlinger. I stedet for bare å bruke tilfeldige former eller design , kan du erstatte partiklene med et nytt objekt som aa flygende fugl . Den tilfeldige bevegelse av partiklene vil gjøre en enkelt fugl forvandle seg til en realistisk ser flokk med fugler som flyr over skjermen i tilsynelatende 3D-rom. Instruksjoner
en
Dra og slipp et bakgrunnsbilde til " Komposisjon "-ikonet nederst på "Project "-vinduet . Dette vil skape en ny komposisjon og bruke bakgrunnen . Hvis du ønsker fuglene å se realistisk bruk en bakgrunn som har en naturlig base og en bred himmelen for å vise fuglene flyr .
2
Høyreklikk i " Lag" -vinduet og velg " ny " og" solid . "Klikk " OK " i dialogboksen og en farget solid vises på skjermen.
3
Skriv inn" Particle Playground "i " Effekter og Presets "-vinduet. Dra og slipp effekten på ensfarget lag . Den solide vil forsvinne og bli erstattet med partikkel effekt .
4
Klikk på " Effect Controls "-vinduet . Under " Particle Playground " effekten vil være lister over alternativer. Endre " Partikler Per Second " til "0". Dette vil fjerne mye av partiklene som tar opp skjermen.
5
Sett posisjonene som du vil at fuglen er å fly i på . Endre " Rotasjon " til den retningen du vil fuglene å fly på . Skrubb gjennom videoen for å se hvordan partiklene flyr over skjermen .
6
Endre tyngdekraften for å legge en realistisk flygende bevegelse for fuglene . Hvor som helst mellom " 5 " og " 9 " vil skape ulike former for fly og gliding . Skrubb gjennom videoen for å se animasjonen .
7
Endre " Barrel Radius " til " 50 ". Dette vil spre fuglene ut mer og holde dem fra overlappende hverandre for mye. Hvis partiklene fremdeles overlapper hverandre , kan du justere antallet til " 75 ", " 100" eller noe i mellom .
8
Juster " Direction Random Spread " til " 15 . " Dette vil holde flokken sammen og organisert som det flyr over skjermen .
9
Legg fuglen animasjon til" Lag " -vinduet . Fuglen animasjon bør ha en gjennomsiktig bakgrunn og en jevn flagrende å se realistisk . Hvis du ikke har en fugl animasjon , kan du laste ned en fra et lager nettside.
10
Klikk på " Layer Map" sub - menyen . Velg " Drop - Down "-menyen og velg fuglen animasjon fil . Øyeblikkelig alle partikler vil bli erstattet med fugl animasjon. Klikk på " Synlig "-ikonet ved siden av den opprinnelige fuglen laget for å fjerne det fra å vises på animasjon .
11
Klikk på "Time Offset Map" menyen i " Layer Map" -menyen . Velg " Relativ Random " alternativet . Juster "Time Max " til " 0,5 ", og dette vil gi hver fugl en annen innstilling og vinge animasjon som den flyr .
12
Klikk på " RAM Preview "-ikonet i stykket styrer . Videoen vil gjengi alle fuglene og automatisk spille den tilbake . Juster mengden av fugler eller "Time Max" hvis nødvendig, og prosjektet er fullført.