Underholdingsprogrammer gi kunstnere verktøy for å lage alt fra helaftens tegnefilmer til enkle animerte GIF-filer . Animere et vulkanutbrudd er en god måte for nybegynnere animatører til å få erfaring med animasjon verktøy og konsepter fordi det ikke krever samme presisjon og detaljer som animere en figur eller et objekt . Lava er en væske , og dermed har bare grunnleggende bevegelse , mens faget på animasjonen - vulkanen - ikke beveger seg i det hele tatt . Konseptene for å animere en vulkan under utbrudd er universelle , uansett hvilket program du bruker . Du trenger
animasjon programvare
Vis flere instruksjoner
en
Sketch ut en grov storyboard av vulkanen animasjon. Dette bør omfatte alle de store beats av utbruddet , fra start til slutt .
2
Åpne en ny fil i din animasjon programvare og lage din bakgrunn lag . Dette bør omfatte selve vulkanen , samt det omliggende området og himmel. Dette laget vil være konstant gjennom hele animasjonen .
3
Tegn hver av de sentrale rammene av animasjonen. De viktigste rammene bør være de viktigste beats av animasjonen fra storyboards . Et eksempel på viktige rammer ville være vulkanen røyking, en eksplosjon av lava , i begynnelsen av lava flyt og slutten av lava flyt. Lag et nytt lag å trekke lava og røyk effekter på toppen av vulkanen .
4
Koble de viktigste rammene ved å fylle mellomrommene mellom dem med flere bilder av animasjon . For eksempel , mellom de sentrale rammene av begynnelsen av lava flyt og slutten av lava flow, vil du trekke flere rammer av lava oser ned vulkanen .
5
Rediger animasjon for lengde og timing. Hvis animasjonen er for fort eller for skvetten , justere bildefrekvens eller legge til flere rammer. Likeledes , hvis animasjonen er for treg , fjerner du noen rammer, eller fremskynde bildefrekvens .
6
Lagre animasjon til ønsket filtype .