I en verden av datagrafikk , animerte objekter har ulike nivåer av prim . Prim vedrører den type dimensjon at det animerte objektet er vist i, for eksempel flate eller 3D. Skulpturert prim , det tekniske uttrykket for sculpties , beskriver en type animasjon grafikk som har mer dimensjon og detaljerte teksturer enn tradisjonelle todimensjonale prim figurer. Hvis du ønsker å gjøre teksturene ser profesjonelt og detaljert på sculpties , må du ha en tilsvarende grafisk program , for eksempel Maya , Blender eller et annet 3D-modellering program . Trinnene vil variere noe avhengig av type program du bruker . Du trenger 3D- modellering program
Vis flere instruksjoner
en
åpne 3D modellering programmet og velge et nytt eller eksisterende datafil.
2
Klikk på alternativet eller fane for overflaten . Overflaten av grafikken du design er det som blir strukturert når du arbeider på sculpties . Velg bildet du ønsker å texturize med musen eller tryllestav.
3
Åpne mulighet for avansert endringer eller redigering attributter. Et nytt vindu med flere detaljering alternativene vil dukke opp på skjermen. Se etter en redigering alternativ som kan være merket Tekstur , Hardware Texturing eller teksturering paneler . Hvis programmet du bruker ikke disse alternativene eller ordet Texture , sjekk Special Effects -fanen eller Paint Effects.
4
Sorter gjennom ulike tekstur alternativer som åpner opp etter at du ankommer på den aktuelle kategorien . Texture alternativene inkluderer uttoning, utjevning , lage hår , lage bølger og bobler . Teste ut funksjonene for å finne en tekstur mønster som du ønsker for bildene dine.
5
Velg den endelige teksturmønsteret du ønsker å bruke . Når du velger tekstur, vil programmet bruke tekstur til det bildet du opprinnelig klikket på . Redigere teksturen å samsvare med formen bedre . Åpne Rediger alternativer og se etter en dimensjonering ikonet. Du kan øke eller redusere størrelsen på teksturen for å gjøre teksturen ser større eller finere . For eksempel kan et stort tekstur på håret bare avsløre to hårstrå på bildet . Men hvis du redusere størrelsen på teksturen til et mindre alternativ, vil du avsløre flere titalls eller hundrevis av hårstrå for å gjøre teksturen ser mer autentisk.
6
Rediger fargealternativer for teksturen å gjøre det ser renere og jevnere . Du kan lage tekstur i samme farge som bilde eller en ny farge for kontrast. Eller bruk en skygge fargeeffekt slik at teksturen blir en del av det underliggende bildet .
7
Juster teksturer som du endre bildet . Hvis , når teksturen er lagt, bestemmer du at du vil at bildet skal bli større, må du justere konsistensen til å samsvare med den nye størrelsen.