Enten du er ute etter å smedeskrift din favoritt videospill eller bare ønsker å holde et sett av stabile animasjon sprites for dine personlige tegneserier , kan en sprite ark lage animasjon med Adobe Flash mye lettere . Trikset er å importere sprites ordentlig inn i Flash, noe som kan være et problem hvis du ikke kjenner prosedyren. Med litt tålmodighet og ved å følge noen enkle trinn, kan du ha dine sprites cavorting om dine tegneserier på kort tid. Du trenger
Adobe Flash (installert )
Sprite ark
Vis flere instruksjoner
Importerer Ark
en
Launch Flash og enten starte en ny prosjekt eller laste prosjektet du ønsker å endre .
2
Klikk på " File" og hold musen over "Import " alternativet til en annen meny vises. Velg " Importer til bibliotek" fra menyen.
3
Finn sprite ark i " Import to Library "-vinduet og velg " Åpne" for å importere den .
4
Trykk " Ctrl" og " L" samtidig for å åpne biblioteket og finne sprite ark .
5
Klikk på " Egenskaper". Sørg for "Tillat Smoothing " ikke er avmerket, og komprimering er satt til" Lossless PNG /GIF . "
6
Dra sprite ark fra biblioteket på scenen .
Skille den Sprites
7
klikk på arket på scenen og klikk " Endre ".
8
Hold markøren over " Bitmap " inntil en annen meny vises, og velg " ;. Trace Bitmap "
9
Angi følgende innstillinger i tilsvarende tekstfelt :
Color Terskel : 100Minimum Område: en pixelsCurve Fit : PixelsCorner Threshold : Normal
< p > Klikk " OK " for å fortsette .
10
Marker først sprite positur du ønsker å bruke og klikk på "Endre ".
11
Klikk " Konverter til Symbol " og velg" Graphic " fra drop -down menyen . Navngi sprite hensiktsmessig for prosjektet og sin plass i animasjonen . Gjenta med resten av sprites før du har konvertert dem alle til grafikk.
Animere Sprite
12
Klikk "Sett inn" og velg " New Symbol " etterfulgt med " MovieClip . " Sørg for å nevne klippet hensiktsmessig for prosjektet, som det vil omfatte hele animasjon av dine sprites .
13
Dra den første sprite opp på scenen .
14
Klikk på " Tilpass "-verktøyet i verktøykassen til venstre for biblioteket og sjekke " Rett til Stage. " Trykk på "Normal" -knappen på hver av de to settene med rette knappene for å justere sprite til sentrum.
15
Høyreklikk på en firkant på tidslinjen og velg " Sett Nøkkelbildekontroll . "
16
Fjern det gamle sprite og dra den neste i sekvensen på scenen . Justere den slik du gjorde det forrige. Gjenta prosessen til du har fullført sekvensen.
17
Tilbake til åstedet for prosjektet og tømme ut sprites brukt til å lage animasjonen .
18
Høyre - klikk på tidslinjen og velg " Sett Nøkkelbildekontroll . "
19
Dra animasjon filmklipp til ønsket sted på scenen .
20
Høyreklikk på tidslinjen igjen i keyframe , som er markert med en svart prikk , og velg " Create Motion Tween . "
21
Klikk og hold på den siste uthevet ramme og drag langs tidslinjen til øke til den ønskede lengde . Tidslinjen vil alltid ha en standardinnstilling på den grunnleggende runtime for din animasjon filmklipp.
22
Dra klippet sammen noen ønsket bevegelse banen, eller la den være i ro for tegn som er igjen på plass .
23
Dra på punktene langs linjen for å finjustere banen .
24
Høyreklikk på den siste rammen i tidslinjen og klikk på " Sett Nøkkelbildekontroll ».
25
Opprett en ny keyframe og bevegelse mellom med ytterligere klipp nødvendige for å fortsette bevegelse. Hvis tegnet er ikke lenger beveger seg i øyeblikket, sette inn en stasjonær illustrasjon av den ønskede endelige positur i keyframe .