A sprite animasjon består av flere sprites , som er gjenstander eller tegn i progressive former eller positurer . The Flash CS5 grensesnitt omfatter en tidslinje som består av rammer som gjør det mulig å bygge din egen sprite animasjon. Lag dine sprites et grafisk program , eller bruke en søkemotor for å få en sprite ark fra en gratis leverandøren ved hjelp av et begrep som " sprite animasjon" eller " sprite ark . " Instruksjoner
en
Launch Flash CS5 og opprette et nytt prosjekt .
2
Trykk " Ctrl" og " R " og velg din sprite ark . Trykk " Åpne" for å importere bildet til scenen .
3
Klikk på bildet for å velge det, og klikk på "Endre ", " Bitmap " og " Trace Bitmap . " Set " Color terskel "til" 10 "," Minste område "til " 5 "piksler ", Curve fit "til " Very Tight " og" Corner terskel "til " Mange hjørner "for en nøyaktig spor . Lek litt med innstillingene for å oppnå forskjellige resultater . Trykk "OK".
4
Velg mengden av tidslinjen rammer som trengs for animasjonen i henhold til antall spriter du har. For eksempel, hvis det er 10 sprites , velge rammer en gjennom ti og trykk " F6 " for å lage en keyframe i hver ramme .
5
Klikk i rammen én og fjerne alle sprites bortsett fra den første. I rammen to fjerne alle sprites bortsett fra den andre. Fortsett på denne måten til du har nådd den siste rammen .
6
Trykk " Ctrl" og " K " for å vise "Align "-panelet hvis det ikke er synlig . Trykk på " å iscenesette "-knappen for å trykke det. Klikk ramme en. Trykk på " Juster horisontal center "-knappen og deretter " Juster vertikal senter "-knappen . Gjenta dette for hvert bilde for å justere alle sprites .
7
Trykk " Ctrl" og " Enter" for å teste sprite animasjon.