Flash-utviklere kan bruke forskjellige versjoner av ActionScript koden for å implementere behandlingen . ActionScript 2.0 og 3.0 blir ofte referert til som AS2 og AS3 . Ved hjelp av ActionScript , kan en Flash-film laste ned et eget SWF -fil for å spille inne i sin egen tidslinje . Dette gjør filmer å importere utseende og funksjonalitet i en fil lagres på samme sted eller på et annet Web-adresse. Imidlertid er metoden for lasting av en video i Flash forskjellig mellom ActionScript 1.0 og 2.0. MovieClip klasse
I ActionScript 2.0 , gir MovieClip klasse " loadMovie "-metoden for lasting eksterne SWF-filer . Følgende eksempelkode demonstrerer : loadClip_mc.loadMovie ( " other_movie.swf ");
Denne koden bruker en eksisterende Movie Clip symbol eksempel på scenen innenfor gjeldende Flash dokument, lagres med " loadClip_mc " som sitt instansen. Den MovieClip klasse metoden gjør at koden til å passere inn nettadressen til den eksterne SWF-fil for å laste inn denne. Koden kan alternativt bruke en absolutt URL i stedet for en relativ ett . ActionScript 2.0 -koden kan også opprette en tom filmklipp å laste den andre inn , istedenfor å bruke en fra dokumentet scenen.
Loader Class
I ActionScript 3.0, Loader klassen inneholder metoder for å laste inn eksterne SWF-filer . Følgende kode demonstrerer : var externalMovieLoader : Loader = new Loader (); Var swfURL : URLRequest = new kode oppretter en Loader objekt og en URLRequest objektet der adressen til den eksterne SWF -filen er spesifisert. Den Loader klassen belastning metoden tar URLRequest som en parameter , henting av SWF innhold fra angitt sted. Koden legger deretter det nye innholdet til dokumentet ved hjelp av " addChild " metoden.
Target
Bortsett fra forskjellene i syntaks , ActionScript 2.0 og 3,0 SWF lasting teknikker har litt forskjellige effekter. For eksempel, med ActionScript 2.0 metoden , blir innholdet lastet inn i et filmklipp , så er automatisk inkludert i dokumentet. Med ActionScript 3.0 derimot, holder Loader objekt lastet innhold før koden eksplisitt legger det til dokumentet .
Alternatives
Utviklere har en rekke valg når det gjelder hvordan de organiserer sin Flash- innhold. Ved å dele innholdet i flere SWF-filer , kan en utvikler å lage en Flash komponent som individuelle deler lastes raskere over nettet . Innenfor ActionScript 2.0, kan utviklere også velge å bruke MovieClipLoader klassen å laste eksterne ressurser, herunder SWF-filer . MovieClipLoader klassen bruker " loadClip "-metoden for å laste SWF-filer og andre medier ressurser som digitale bilder.