En av de tøffeste utfordringene i å skape realistiske animasjoner er synkronisering stemmer til munn bevegelser . Uten skikkelig stemme synkronisering , kan en animasjon ser av og distrahere betrakteren fra å nyte selve historien. I Adobe After Effects , kan brukerne importere et utvalg av munn lag og deretter bruke grunnleggende verktøy for å animere dem til lyd som de trenger. Etter den første satt opp , er prosessen lett å fullføre og gjelder for flere animerte figurer . Mouth Set Up
Bruk profesjonelle bildebehandlingsprogrammer for å sette opp de ulike munn for tegnene. Programvaren skal tillate deg å bruke lag som munn kan organiseres i. Bruk en munn diagram som fra Peachpit.com å lage syv til ni forskjellige munn. Plasser dem slik at den øvre eller nedre leppe passer på hver munn . Merke hvert lag å koordinere med lyden at munnen gjør . For eksempel, "L Sound ", " Ahh Sound " eller "F Sound . " Opprett en " Rest " munn , også, som har lukkede lepper på karakteren. Eksportere filen som en lagdelt fil .
Mouth Innførsel
Start et nytt prosjekt i Adobe After Effects . Høyreklikk på "Project "-vinduet og velg " Import . " Velg " Mouth " lag fil . I " Import Options ", velg " Beskårne Lag" for " Import Type. " På denne måten After Effects vil holde alle dine merket lagene i riktig rekkefølge . Dra " Mouth "-filen inn i " New Komposisjon "-ikonet . Klikk "OK" på pop -up dialog . Velg alle lagene i "Lag" -vinduet . Høyreklikk , velg " Layer " og " Precompose . " Dette vil åpne lag i en ny " Komposisjon "-fanen og "Monitor "-vinduet .
Mouth Animasjon
Marker alle lagene igjen . Hold " Alt" og " ] " tasten for å gjøre hvert lag én ramme lang. Klikk på "Animasjon" -menyen øverst på skjermen , velger du " Key Frame Assistant" sub - menyen og velg " Sequence Layers . " Dette vil spre seg i munnen brikkene på hvert sitt sted slik at ingen av dem overlapper hverandre. Dra " Sequence " bar til slutten av den siste rammen hvis du vil trimme den ekstra opptakene . Klikk på " Mouth " lag å markere det igjen. Gå til " Layer " og velg "Aktiver Tid Remapping . " En ny sub - meny vises med to set keyframes . The Time Remapping lar deg velge ett av rammene på noe punkt i videoen .
Voice Synkronisere Sett opp
Marker den første rammen i "Time remapping "sub - menyen . Høyreklikk på den første nøkkelen rammen og velg " Toggle Hold Key Frame . " Dette betyr at de sentrale rammene ikke vil gradvis endres, men vil heller hoppe fra munnen stilling til munn posisjon. Importere lyd i prosjektet og dra den ned i "Lag "-vinduet . Marker lydfilen og trykk " LL " for å laste bølgeform visning. Dette vil gjøre det enklere å flytte tidslinjen navigasjonsfeltet rundt ( skrubbing ) og se hvordan lyden justerer visuelt.
Voice Synkronisere Key Frames
Skriv ned hvilke munn lag korresponderer med rammen de er plassert på . For eksempel kan " Ahh Mouth " settes som "Frame 2 " og "P sound " kan settes som "Frame 3". Ved hjelp av denne prosessen vil øke hastigheten på arbeidsflyten av prosjektet. Skrubb gjennom videoen til du kommer til stemmen lyd . Matche hver lyd til munnen laget og deretter skrive inn det tilsvarende tall på "Time Remapping " tidsramme editor. Hver gang du gjør dette en ny nøkkel rammen vil bli opprettet. For eksempel, hvis stemmen sier ordet eple , ville du stoppe på "A" og skriv inn " 2" på tide å sette ramme 2 for denne delen. Som det går til "P ", angi tiden å ramme tre . Gjenta dette til du har gått gjennom all lyden. Spill av videoen for å se hvordan synkronisering fungerer og eventuelt nødvendige justeringer.