Fra et spillet hangman til de gamle Mr. Bill tegneserier , kan stokk tall være mer animert enn en skulle tro. En pinne figur kan livne til med animasjon programmer , for eksempel Adobe Flash. I Flash, kan du kontrollere hvor stick figur går , glir , hopper eller lysbilder . Sjekk som den tilpassede stick figur bokstavelig entrer scenen og får bevegelse i Flash. Instruksjoner
en
Launch Adobe Flash . Klikk på " Flash Document " i den midterste kolonnen på Start- skjermen. Klikk på pensel ikonet i " Verktøy "-delen . Velg en farge for pinne figur i " Colors "-boksen , eller la den være som svart.
2
Plasser markøren i øvre venstre hjørne av scenen og trekke pinnen figuren. Ved dimensjonering av figuren , vil du trenger plass på scenen for pinnen figuren til å bevege seg . Tegn en sirkel hode og fem linjer for kroppen, armer og ben . Legg ansiktstrekk og andre tilbehør .
3
Høyreklikk en ramme på tidslinjen , for eksempel " 20 ". Jo høyere tall , jo flere rammer mellom flekker på tidslinjen. Flere rammer betyr pinnen tallet vil bevege seg saktere . Velg "Sett inn Nøkkelbildekontroll " fra menyen . Ingenting endres på scenen, men en ny sort prikk legges til keyframe i tidslinjen.
4
Gjenta "Sett Nøkkelbildekontroll " prosess for så mange "trekk " som du ønsker pinnen figuren til utføre.
5
Klikk frame " 20" på tidslinjen som har en svart prikk i det, eller andre lagt til tidslinjen . Klikk på " Selection Tool. " Tegn et rektangel rundt stick figur, som blir valgt.
6
Dra pinnen figuren til et nytt sted på scenen . Hvis du vil opprette et videoklipp av pinnen figuren beveger seg fra venstre til høyre , drar figuren noen inches fra venstre inn i midten av scenen.
7
Klikk på tredje prikk lagt til en keyframe i tidslinjen. Dra pinnen tallet fra sin opprinnelige plass på scenen til den nye plassen . Velg sted som er best å utføre ønsket animasjon.
8
Gjenta prosessen for å finne pinne figur for hver keyframe i animasjonen . Klikk på en av de små , hvite vertikale rektangler på tidslinjen , som vises til venstre for hvert av de sorte prikkene bortsett fra i ramme en . Klikk på " Tween "-menyen på "Property Inspector " nedenfor scenen . Velg " Motion ". Gjenta dette for alle rektangler. Tidslinjen er nå blå , delt inn i forskjellige seksjoner med piler .
9
Dra tidslinjen indikatoren tilbake til å ramme " en ." Klikk på "Control "-menyen og velg " Play " for å se på stokk figur flytte . Du kan også dra tidslinjen indikatoren for å spille av klippet .