En nedtelling gir en oppdatering på et øyeblikk på antall dager som gjenstår før en bestemt hendelse. Adobe Flash CS4 inneholder ActionScript programmeringsspråk, som gir deg en rekke måter å lage dine egne funksjoner. Bruk Flash CS4 til å lage en nedtelling som bruker ActionScript for å oppdatere dagen . Instruksjoner
en
Launch Flash . Klikk på " File" og velg " New " fra kontekstmenyen. Velg " Flash File ( ActionScript 3.0) " og klikk " OK ".
2
Klikk på " Text "-verktøyet fra Verktøy- panelet og dra på skjermen for å opprette en tekstboks . Sett "Text Type" av tekstboksen til " Dynamic Text " fra Egenskaper-panelet . ». Timer_display " sette " Instance Name" til
3
Klikk det første bildet av tidslinjen og trykk " . F9" Skriv inn følgende kode i Actions -vinduet som åpnes :
//register functionaddEventListener (' enterFrame ' , daytimer_handler ) ;
//samtaler repeatedlyfunction daytimer_handler ( evt : event ) : void { //strøm datevar dag : Dato = new Date () ;//nåværende Yearvar currentYear = today.getFullYear ( ) ;//strøm monthvar currentMonth = today.getMonth ( ) ;//strøm dayvar currentDay = today.getDate ( ) ;//strøm timevar currentTime = today.getTime ( ) ;//target date ( 5 dager fra nå endre til din needvar targetDate : Dato = new Date ( currentYear , currentMonth , currentDay 5 ) ; Var targetDay = targetDate.getTime ( ) ;//tid remainingvar TimeLeft = targetDay - currentTime ; Var sek = Math.floor ( timeLeft/1000 ) ; Var min = Math.floor ( sec/60 ) ; VAR timer = Math.floor ( min/60 ) ; VAR dager = Math.floor ( hours/24 ) ;
//konvertere sek til stringsec = String (sek % 60 ) ;
//hvis mindre enn å legge en 0if ( sec.length < 2 ) { sek = " 0 " + sekunder; }
min = String (min % 60 ), hvis ( min.length < 2 ) { min = " 0 " + min ;}
timer = String (timer % 24 ), hvis ( hours.length < 2 ) { timer = " 0 " + timer ; }
dager = String ( dager) ;
hvis ( TimeLeft > 0 ) { //display dag stringvar dayCounter : String = dager , timer_display . text = dayCounter ;} else { trace (" Happy Birthday ! "); Var Newtime : String = " 0 "; timer_display.text = Newtime ; removeEventListener (' enterFrame ' , daytimer_handler ); }
< p > };