3DS Max, formelt kjent som 3D Studio Max, er en tredimensjonal animasjon program . For å endre perspektivet av et 3D-objekt opprettes i grensesnittet , må du animere et kamera . Kameraer i 3DS Max fungerer som øyne , og gir et point-of -view der å vise objektet . De gir også bevegelser og perspektiver til scenen. Å animere kameraene, må du opprette en bane for kameraet å flytte sammen. Instruksjoner
en
Launch 3DS Max og åpne prosjektet du jobber på .
2
Klikk på " Create" i Command panel . Deretter velger du "Shapes " og " Linje ".
3
Plasser musen i grensesnittet der du vil at kameraet vei å begynne. "Banen " er linjen av reiser du vil at kameraet skal ta. Hold nede venstre museknapp og flytte musen til å tegne banen .
4
Klikk på " rektangel " form i Objekttype- panelet . Deretter kan du bruke musen til å plassere formen i midten av banen .
5
Gå tilbake til Command panel , klikk på " Create" og " kamera " og klikk på "Target Camera" alternativet.
6
Dra kameraikonet over boksen med musen .
7
Velg kameraet på banen med musen . Velg " Motion "-fanen i Command panel
8
Klikk på "Position : Bane Constraint " . Alternativ i Motion kategorien . Tilordne Position Controller åpnes.
9
Klikk på " Sti Constraint " i Assign Position Controller. Klikk deretter på " OK ".
10
Trykk på "Get Path"- knappen i Utrulling vinduet. Deretter med trådkors, klikk på banen . Kameraet er nå animert . Trykk på " C" på tastaturet for å se kameraet i aksjon .